februari
M Di W Do V Za Zo
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
Advertentie.
Laatste foto
Verslaafd
monument solex op sokkel
berini
Wie is online
0 geregistreerd (), 11 Gasten en 2 Zoekmachines online.
Sleutel: Admin, Globale Moderator, Mod
Actieve Onderwerpen | Actieve Posts | Onbeantwoorde berichten Afgelopen 24 uur | Afgelopen 48 uur | Laatste 7 dagen
Forum   Onderwerp
Techniek en sleutelen
Re: achterlicht doet het niet door Alfons_Amuse @ Gisteren om 12:53 PM

Remmert, vraag eens aan iemand die er iets meer kijk op heeft. Waarschijnlijk zie je iets over het hoofd. En alles is te leren.
Stamtafel
Re: Winters p(r)laatje door Roelof @ Gisteren om 10:10 AM

Laagste temp. gemeten van morgen in Ned. -23 graden, brrrrr
Stamtafel
Re: Helden waren we vroeger door Roelof @ Gisteren om 09:58 AM

We zijn nog steeds helden als zo om me heen kijk.
Techniek en sleutelen
Re: achterlicht doet het niet door Roelof @ Gisteren om 09:29 AM

De Solex heeft 1 draadje...hoe moeilijk kan het zijn.
Techniek en sleutelen
Re: achterlicht doet het niet door carl @ Gisteren om 09:04 AM

Of een klein breukje in de kabel ?? Groetjes carl
Techniek en sleutelen
Re: achterlicht doet het niet door john meisters @ Gisteren om 02:19 AM

Of, zoals ik al zei, raakt de kabel ergens de massa.
Techniek en sleutelen
Re: Led lampjes door Jan @ 03/02/12 10:58 PM

Er komt nog een schema met 3 componenten van onze Jan Graste, zou hij morgen meebrengen. 1 diode, weerstand 0,5 watt, en een zener. Probeer het dan z.s.m. te plaatsen, kunnen jullie dat ook even proberen
Gezocht
Re: Oto motor of 3800 motor door Alfons_Amuse @ 03/02/12 10:52 PM

Klopt Jan ik doe dat nooit, ik weet wat de gevolgen kunnnen zijn. Zeker bij onze mooie machines, Solex geheten, waar de isolatie van de bobines al zo beroerd is. Het is zeker een tip voor iedereen hier op het form.
Techniek en sleutelen
Re: achterlicht doet het niet door Johnnie @ 03/02/12 10:51 PM

Of hij heeft de draden bij het achterlicht verkeerd-om!
Techniek en sleutelen
Re: Led lampjes door Alfons_Amuse @ 03/02/12 10:48 PM

Dreke, FF en Jan V, bedankt voor de tips. Neem de informatie mee voor mijn projekje. Nu nog effe tijd vinden om het in te bouwen.
Techniek en sleutelen
Re: achterlicht doet het niet door FFAnders @ 03/02/12 10:17 PM

Raar geval , de draad krijgt voeding vanaf de lichtspoel en er is ook massa zoals Remmert omschrijft : Origineel bericht van: Remmertik heb gewoon een massa.. als ik de draad direct tegen de fitting aanhoud gaat de voorlamp uit... dus de verbinding
Techniek en sleutelen
Re: achterlicht doet het niet door Johnnie @ 03/02/12 10:01 PM

Wat voor een achterlicht zit er op je Solex, het Lucia of een Koets? Maakt je fitting misschien sluiting op het frame of achterlichthuis?
Wielen en Spaken
Ga naar nieuwe berichten Re: Solex 26 inch Peperbus wielen door Johnnie @ 03/02/12 09:56 PM

Volgens mij is 3 x kruisen meer dan genoeg, maar je zou de laadste kruising ook nog een keer kunnen vlechten. Dan krijg volgens de sterkste constructie. Als je 4 x gaat kruisen dan is de belasting exstreem bv: als je een berijder hebt ruim over de 10
Gezocht
Re: Oto motor of 3800 motor door Jan @ 03/02/12 09:43 PM

Origineel bericht van: stoolexjan past die van jou tussen de koelribben!! is hij zo klein geworden dan hi hi. Met dit weer, gemakkelijk
Gezocht
Re: Oto motor of 3800 motor door stoolex @ 03/02/12 09:33 PM

jan past die van jou tussen de koelribben!! is hij zo klein geworden dan hi hi.
Wielen en Spaken
Ga naar nieuwe berichten Re: Solex 26 inch Peperbus wielen door FFAnders @ 03/02/12 08:37 PM

heeft wel wat die gekleurde spaken
Gezocht
Re: Oto motor of 3800 motor door Jan @ 03/02/12 08:17 PM

Dat is iets Alfons wat je NOOOOIT moet doen, lostrekken als het vliegwiel draait. Ontstekingen ik welke vorm dan ooit willen graag hun hoogspanning kwijt, als ze dat niet kunnen zullen ze een andere weg gaan zoeken, en dat is naar massa. Hij slaat
Techniek en sleutelen
Re: achterlicht doet het niet door john meisters @ 03/02/12 08:02 PM

in feite kun je gewoon de logische volgorde hanteren. 1) heb je stroom bij het kapje? (waar je de kabel voor het achterlicht aansluit)? 2)is je kabel in orde? misschien doorgesleten zodat hij massa maakt... 3) is de kabelaansluiting aan het acht
Wielen en Spaken
Ga naar nieuwe berichten Re: Solex 26 inch Peperbus wielen door Roelof @ 03/02/12 07:28 PM

Het is erg verwarrend allemaal, in het Solex doe het zelf boek word over 4 kruisingen gesproken maar doe ik de online spaaklengte berekening dan gaat men van 3 kruisingen uit, denk dat het verstandig is om het laatste aan te houden zodat spaaklengtes
Techniek en sleutelen
Re: Led lampjes door Jan Vennix @ 03/02/12 07:21 PM

Voor het kleine vermogen voor de ledverlichting is een diode gelijkrichting ruim voldoende bij een afvlakcondensater en erna een spanningsregelaar van b.v. 6 volt En kan je de normale aansluiting gebruiken ,zowel voor het voorlicht en het achterlich
Techniek en sleutelen
Re: achterlicht doet het niet door Jan Vennix @ 03/02/12 07:12 PM

Als je een 6 volt lampje op een goede 9 volt batterij ansluit dan zal dat zeker branden ,zij het maar kort.
Techniek en sleutelen
Re: snelheid met koud weer. door Alfons_Amuse @ 03/02/12 05:26 PM

En zeker na de kerstdagen. Het klopt natuurlijk wel wat je zegt Jan. Behalve naar die meid toe dat geloof ik niet dat je daar geen zin in had.
Gezocht
Re: Oto motor of 3800 motor door Alfons_Amuse @ 03/02/12 05:12 PM

Jan, de kabel of bougie mag sluiting maken. Maar pas op met lostrekken van 1 bougiekabel, want dan kan de bobine inwendig sluiting maken met b'v. massa en blijft hij idd op 1 cilinder draaien maar de bobine is naar de vaantjes. Oude eendjes hadden hi
Gezocht
Re: Oto motor of 3800 motor door Alfons_Amuse @ 03/02/12 05:08 PM

Die zijn er zeker hoor Joan. En zoals je zegt, vonk die ene bougie van min naar plus en slijten anders.
Techniek en sleutelen
Re: achterlicht doet het niet door Pierre @ 03/02/12 04:48 PM

test anders het lanpje eerst eens met eenbaterijtje van 9v voor je het er in steekt dan ben je zeker dat het brand het kan toch niet zo moeilijk zijn om een achterlichtje te laten branden groetjes pierre
Pagina 3 van 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Links
Solex website
Solex fotoalbum
Solex clubs
Solex Startpagina
Brommers Startpagina

Advertentie..
Advertentie....
Forum Statistieken
1952 Leden
25 Forums
3011 Onderwerpen
32777 Berichten

Max Online: 52 @ 31/10/11 11:22 PM
Jarigen van vandaag
Winnetou (48)
Nieuwste Leden
BrainP, 1960, Frostypoz, stoolex, diederick67
1952 Geregistreerde gebruikers

The registered Trademarks "SOLEX" and "VELOSOLEX" belong to the French firm SINBAR