|
|
|
Stamtafel
|
|
Van de zomer naar de Mac geweest met ons clupie, maar ze vonden het geen goed idee
|
|
Techniek en sleutelen
|
|
Origineel bericht van: JanEidelijk heeft onze Jan Graste naar eigen zeggen een werkend schema. Normaal zou je met één setje kunnen volstaan (diode, weerstand, zener diode) maar omdat zeg maar de plus bij je voorlampje de schroefdraad is en bij je ac
|
|
Gezocht
|
|
Origineel bericht van: RoelofMooi dat wist ik nog niet, ik lap nou de oude neusjes op en dat is soms een berg werk, wat zouden ze gaan kosten. Ik zal het Ad vragen
|
|
Stamtafel
|
|
dan zijn ze lekker fris peter gr pierre
|
|
Techniek en sleutelen
|
|
Origineel bericht van: ghostriderIk kijk dan altijd eerst hier even naar. Ja, ik heb een Franse 3800. Maar als ik op de link druk, dan zie ik geen foto's ? Bij een Solex heb ik ze aan de buitenzijde en bij de ander aan de binnen zijde. Om dat het bu
|
|
Stamtafel
|
|
Zelf denk ik dat onze kinderen precies hetzelfde zullen zeggen dan wij nu doen. Als ik eerlijk ben en ik zou kunnen kiezen tussen nu kind zijn of vroeger zou ik voor nu kiezen.
|
|
Techniek en sleutelen
|
|
Remmert, vraag eens aan iemand die er iets meer kijk op heeft. Waarschijnlijk zie je iets over het hoofd. En alles is te leren.
|
|
Gezocht
|
|
Klopt Jan ik doe dat nooit, ik weet wat de gevolgen kunnnen zijn. Zeker bij onze mooie machines, Solex geheten, waar de isolatie van de bobines al zo beroerd is. Het is zeker een tip voor iedereen hier op het form.
|
|
Wielen en Spaken
|
|
Volgens mij is 3 x kruisen meer dan genoeg, maar je zou de laadste kruising ook nog een keer kunnen vlechten. Dan krijg volgens de sterkste constructie. Als je 4 x gaat kruisen dan is de belasting exstreem bv: als je een berijder hebt ruim over de 10
|
|
Techniek en sleutelen
|
|
En zeker na de kerstdagen. Het klopt natuurlijk wel wat je zegt Jan. Behalve naar die meid toe dat geloof ik niet dat je daar geen zin in had.
|
|
Stamtafel
|
|
Gisteren nog even de lagertjes eruit geperst, ik zit tegenwoordig ook in het schade onderzoek aan "rotating equipment" dus al een beetje beroeps gedeformeerd. vet genoeg, maar zoals vaal te stijf en verdeelt zich niet meer, gevolg de kogels
|
|
Biezen en Transfers
|
|
Ik heb (en meerdere op forum en elders in het land) een overgangsmodel zonder biezen
|
|
Biezen en Transfers
|
|
klop helemaal roelof ik heb er ook nog zo eentje staan ik ben het gaan nakijken wand ik wist het niet van de stikker zonder vleugels dus weer wat bij geleerd groetjes pierre
|
|
Wielen en Spaken
|
|
voor de beginneling (zoals ik) zijn deze niet zo eenvoudig te spaken. Een voorbeeldwiel ernaast is aan te bevelen. Zojuist de nieuwe velg gespaakt, een 3800 voorwiel: heel logisch opgebouwd, eitje
|
|
Wielen en Spaken
|
|
Oke das duidelijk Hans.
|
|
Biezen en Transfers
|
|
of bij marcel van de ven gr pierre
|
|
Biezen en Transfers
|
|
prachtige ami bijna zo mooi als de mijne maar ja iedereen vind zijne het mooiste groetjes pierre
|
|
Biezen en Transfers
|
|
De beige transfers (stikkers) zaten op de Solexen van modeljaar 1962 t/m 1964. Balhoofd transfer Deze zit op de voorkant, bovenkant transfer 20mm van balhoofdring. Framebuis transfer Deze zit in het midden van de buis met de dunne zijde naa
|
|
Techniek en sleutelen
|
|
Origineel bericht van: hanswelpJohan zeker die lekkere dikke Down Hill binnen banden super Mvg Hans Welp Ja zeker. Het is me gebleken dat sommige solex banden zich niet laten plakken, dan maar voor nieuw en stevig
|
|
Biezen en Transfers
|
|
Origineel bericht van: solexrijenDe transfers zitten bij mij ook precies zo alleen jammer dat mijn solex niet zo mooi in de lak zit. Als het de originele lak is dan kan dat ook zo ziijn charme hebben. Als je hem in de Kroon Poetsolie zet dan ziet he
|
|
Gezocht
|
|
Gezocht : blokje voor een hollandse peperbus 1949 , wie o wie wil me hier aan helpen? Het liefst normaal lopend en kompleet , maar mocht er iets aan missen is ook geen groot probleem. In het uiterste geval mag het ook een blokje van 1950 zijn Gr. F
|