september
M Di W Do V Za Zo
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
Advertentie.
Advertentie
Nieuwste Leden
otolex, tati_motorsport, Niettehard, deveste, jossie1956
1713 Geregistreerde gebruikers
Wie is online
1 geregistreerd (soulex), 3 Gasten en 3 Zoekmachines online.
Sleutel: Admin, Globale Moderator, Mod
Shout Box

Actieve Onderwerpen | Actieve Posts | Onbeantwoorde berichten Afgelopen 24 uur | Afgelopen 48 uur | Laatste 7 dagen
Forum   Onderwerp
Stamtafel
Ga naar nieuwe berichten Re: nieuwe aanwinst solex f4 door Hans @ Gisteren om 10:10 PM

De foto,s staan een pagina terug
Stamtafel
Ga naar nieuwe berichten Re: solex hong du door ghostrider @ Gisteren om 09:41 PM

Ja die zijn er inderdaad al een hele tijd.
Techniek en sleutelen
Ga naar nieuwe berichten Re: pomphuis lek? door Joan @ Gisteren om 07:34 AM

Origineel bericht van: FFAnders[ Weleens Zamak mee gesoldeerd ?? Jawel maar dat is een soort van russische roulette want Zamac is een eutectische legering en die heeft een smeltpunt in plaats van een traject, dat waarschuwt dus niet zo heb je me
Restauratie
Re: Experiment tankjes verzinken door Joan @ Gisteren om 07:25 AM

Origineel bericht van: JanWat voor brandstof gebruik jij Roelof, sprak vandaag iemand die al 8 jaar met tankcure rijd, maar rijd wel altijd met shell-V power, dit schijnt beter te zijn???? Iemand ervaring mee??? de grote kracht van V-power is dat e
Techniek en sleutelen
Ga naar nieuwe berichten Re: 3800 blokje blijft niet draaien door FFAnders @ 08/09/10 07:51 PM

Goed gedaan Schuifje,het motortje was dus benzine aan het drinken direkt uit het pompje. Ik ben ook wel eens een geperforeerd membraan tegengekomen maar deze kwam ik tegen op een blokje die lang stil had gestaan en deze had ik vervangen voordat het
Stamtafel
Ga naar nieuwe berichten Re: Flandria door Edgard @ 08/09/10 07:43 PM

Origineel bericht van: ghostriderHet is een Le Poulain volgens mij. Hoi Juist,een Franse le poulain 2de type. Het tankje is orgineel met een ribbel maar ook met drie ribbels zijn ze gemaakt.
Gezocht
Re: Solex Peperbus onderdelen door Dirk @ 08/09/10 06:06 PM

Ik kom ook bij Bp ja,maar momenteel ben ik werkzaam in eemnes zelf wijkonderhoud voor de gemeente.lekker elke avond op tijd thuis.
Gezocht
Re: Knoopzadel door Hans @ 08/09/10 10:16 AM

Techniek en sleutelen
ok super, ik ga lekker toeren, bedankt voor de reacties verder. groeten Rick
Video onderwerpen
Re: Mooie film over Solex door Joan @ 07/09/10 10:48 PM

Origineel bericht van: ghostriderIk heb hem gedownload en bij mij speelt ie prima af. minder dan 3 minuten downloaden en dan een 1/2 uur kijken, word je toch wel stil van.
Stamtafel
Ga naar nieuwe berichten Re: Beurs Wellen door Pierre @ 07/09/10 04:39 PM

ik ben er ook geweest en heb de kruiwagen met de flandria ook gezien edgard maar jou heb ik ook niet gezien ik ben om 10uur al terug naar huis gegaan moest nog gaan werken en de solex spullen waren er wel degelijk maar dan moet je heel vroeg daar zi
Techniek en sleutelen
Ga naar nieuwe berichten Re: iemand detail fotos ? door Joan @ 07/09/10 09:16 AM

Kijk even op de startpagina bij de diverse drop down menus, daar staat ALLES en over dat filter, in principe hoef je niet bij te snijden, ik denk dat je het model hebt dat EROP moet en dan vastzetten met een deksel vormige ring en dat plaatje onder
Stamtafel
Ga naar nieuwe berichten Re: Franse 3800 door Joan @ 06/09/10 10:22 PM

ja, zoals ik al zij bij mijn reactie over het type 2200 ( Dat een 660 bleek te zijn): In Nederland zijn we nooit zover gekomen dat we motorblokken hadden met 7 cijfers zoals de Fransen , een 3800xxx ( 7 cijferig motornummer)kunnen wij dus nooit gemaa
Nieuws...!
Re: solex vouwfiets door Joan @ 06/09/10 10:12 PM

leuk die extra voorbeelden.
Stamtafel
Ga naar nieuwe berichten Re: reflector nodig bij keuring door Johnnie @ 06/09/10 08:46 PM

In sommige achter-lichten zit al een reflector.
Stamtafel
Ga naar nieuwe berichten Re: Leuk filmpje door john meisters @ 06/09/10 07:32 PM

ja leuk, is in Nederland uitgezonden als reclame. deze kwam erna. ook leuk. http://www.youtube.com/watch?v=Ta5jrPaEwl4&NR=1&feature=fvwp
Stamtafel
Ga naar nieuwe berichten Re: Eindelijk klaar. door Edgard @ 06/09/10 06:42 PM

Origineel bericht van: DirkZiet er mooi uit Maarrrrrrrr mis de biesje,s :(rood wit) Hoi Dirk Klopt die zitten er niet op. Een beetje naar eigen goesting met de mooiste kleuren volgens mij,chroom en zwart.
Stamtafel
Ga naar nieuwe berichten Re: mengsmering - pomp door Hans @ 06/09/10 01:06 PM

Ja http://velosolexforum.bboard.de/board/ftopic-76051666nx52806-18.html
Solex modellen en historie
Ga naar nieuwe berichten Re: onbekend motor/framenummer door Joan @ 06/09/10 07:19 AM

Dat zeg ik !! nu weet je meteen uit welk Gamma de solexen bestaan. Origineel bericht van: gasbijik ben eruit!, het is een solex 660 uit 1957, Nu nog opknappen en rijdend maken! Bedankt voor de reacties
Solex modellen en historie
Ga naar nieuwe berichten Re: solex F4 door Edgard @ 05/09/10 10:22 PM

Hoi Hier staat er een maar die prijs. http://cgi.ebay.fr/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200513797023 En voor een rem hier. http://cgi.ebay.fr/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=390234022569 Hier voor een f4 gereedschapbakje. http://cgi.eba
Techniek en sleutelen
Ga naar nieuwe berichten Re: carburateur lekt enorm door Dirk @ 05/09/10 03:31 PM

Zit er wel een filter in de carburateur een langwerpige boven de leiding,steekt uit aan de bovenzijde filter kap valt er over heen,zit er 1 nieuwe brandstof pomp op,heb het al gehad met een nieuwe chinese pomp,die geven goed brandstof
Stamtafel
Ga naar nieuwe berichten Re: velosolexforum.foren-city door john meisters @ 05/09/10 01:36 PM

Origineel bericht van: ghostriderEn heb je al antwoord gekregen ? Ik heb me al dagen geleden aangemeld maar nog steeds geen bevestigingsmail gehad toevallig net binnen Sonntag, den 5. September 2010, 12:12:58 UhrAccount aktiviert Von: "lucca
Nieuws...!
Re: tandum berini door Pierre @ 03/09/10 11:51 PM

ok dan zie ik u daar mischien groetjes
Gezocht
3800 of toch iets anders door tati_motorsport @ 03/09/10 06:54 PM

Ben op zoek naar een solex voor de 24h solex race. Maatjes van me zeggen dat het een 3800 moet zijn omdat die het degelijkste zijn, maar ik wil toch het hele ding aanpakken zodat hij gemakkelijk 24h uit kan rijden op een leuk tempo. Is een blokje va
Techniek en sleutelen
Ga naar nieuwe berichten Re: 3800 komt niet op toeren door malon @ 03/09/10 09:34 AM

Joan , dit is ook niet het geval, de cilinder en zuiger is nieuw uitlaatspruit is zeker ontkoold. Ik ga meteen eens zonder uitlaat rijden.
Links
Solex website
Solex fotoalbum
Solex clubs
Solex Startpagina
Brommers Startpagina

Advertentie..
Advertentie....
Forum Statistieken
1713 Leden
24 Forums
2524 Onderwerpen
23030 Berichten

Max Online: 51 @ 21/08/07 07:24 AM
Laatste foto
Gouden Solex
mijn solexverzameling
Bert Smit memorial
Jarigen van vandaag
Leolex (53)

The registered Trademarks "SOLEX" and "VELOSOLEX" belong to the French firm SINBAR