februari
M Di W Do V Za Zo
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
Advertentie.
Laatste foto
Verslaafd
monument solex op sokkel
berini
Wie is online
5 geregistreerd (Roelof, solexnl, soulex, hanswelp, Johnnie), 9 Gasten en 1 Zoekmachine online.
Sleutel: Admin, Globale Moderator, Mod
Pagina 4 van 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >
Onderwerp opties
Stem op dit onderwerp
#41432 - 12/05/10 01:14 AM Re: opboren van carburateur [Re: driekus]
Joan Offline

65000km gereden

Lokatie: Hoogland
Racers gebruiken bijvoorbeeld geen gasgever meer die hebben een draadje naar hun ontsteking en kunnen deze kortsluiten, de motor wordt dan dus geregeld als "aan" of "uit"
maar daar kan je uitlaat wel eens mee ploffen.

#56644 - 12/05/11 10:24 PM Re: opboren van carburateur [Re: peter57]
dreke2 Offline
1000km gereden

Lokatie: Drunen
Peter

ik heb de carb ook opgeboord, weinig resultaat, diverse sproeiers gemonteerd, geen resultaat, nieuw gasgeefsysteem gemaakt zodat de gasgever echt open en dicht gaat en het toerental geregeld kan worden.
mogelijk heb je nog meer tips om de snelheid meer dan 30 km/h te krijgen.
Groet
ANdre

#56659 - 13/05/11 08:34 AM Re: opboren van carburateur [Re: dreke2]
Joan Offline

65000km gereden

Origineel bericht van: dreke2
Peter

ik heb de carb ook opgeboord, weinig resultaat, diverse sproeiers gemonteerd, geen resultaat, nieuw gasgeefsysteem gemaakt zodat de gasgever echt open en dicht gaat en het toerental geregeld kan worden.
Groet
ANdre

Verder loopt hij wel goed ??

In principe komt de carburateur als laatste maatregel om net dat beetje meer trekkracht te krijgen door een betere cylindervulling ( zie ook de verhalen van Jan die echter wel stelt dat hij de carburateur NIET doet, daar is ook wat voor te zeggen want door opboren maak je van het inlaat traject een heel lange pijp zonder echte venturi meer van 8 mm diameter.
Mijn ervaring is dat het wel bijdraagt aan de trekkracht en dat merk je dan bij minder snel terugvallen van het tob (1)toerental bij volgas en heuvel op of tegenwind.
harder gaat hij er niet echt van dat moet je halen uit veranderingen in je poorten timing

(1) Tob is express zo geschreven, echt snelle 2takten hebben als stationair een toerental dat al ver boven het maximaal haalbare van een solex ligt

#56664 - 13/05/11 09:02 AM Re: opboren van carburateur [Re: dreke2]
49cc Offline
500km gereden

Lokatie: Groningen
Peter

Groet
ANdre

Idd: Eigenlijk ben je aan de "verkeerde kant" begonnen met tunen...

Schaf eerst maar eens een zuigertje met kort hemd aan, zorg voor een verse schone uitlaat ( hoeft echt geen dikke pijp te zijn) Stel de ontsteking goed af met een stroboscooplamp, gebruik een dikke voetpakking en een dunne voerpakking ( je kunt ook een vulplaatje van plm 1.5 mm onder je voet van je cilinder gebruiken ( met pakkingen 0 maar dat die je deze hoogte wel weer te compenseren door het kopje overeenkomstig, of ietsje meer, af te draaien )Gebruik je alleen de dikke pakking onder dan volstaatlaat 0.6a0.7 mm afdraaien. Als je lagerwerk en carterafdichting goed is rij je echt met 35-36 en voor de wind zelfs 41-42.
Over de juiste spoeier bestaat discussie. Dat is gewoon even proberen. Met een standaard 28 wil het wel, maar staat de "choke"behoorlijk dicht. een 32 is zeker te groot. met ongeveer 30 zou je, als alles verder goed is een heel eind moeten kunnen komen, maar heb je nog wel iets choke bijstaan.

en: Dat alles met een standaard carburateur.

Bewerkt door 49cc (13/05/11 09:03 AM)

#56674 - 13/05/11 01:44 PM Re: opboren van carburateur [Re: 49cc]
dreke2 Offline
1000km gereden

49cc
dikke pijp zit erop.
electronische ontsteking zit erop
heb al een cilinder uitgewerkt, spoelpoorten in en uitlaat poort
kom niet verder dan 32 km/h bij windstil weer met sproeier 26
voor een derde cq 4e poort heb ik waarschijnlijk te weinig cilinder wand dikte
zijn er miscchien olossingen om de onstekeing electronische vroeger te zetten???

groet
Andre

#56676 - 13/05/11 02:53 PM Re: opboren van carburateur [Re: dreke2]
Joan Offline

65000km gereden

49cc
dikke pijp zit erop.
electronische ontsteking zit erop
heb al een cilinder uitgewerkt, spoelpoorten in en uitlaat poort
kom niet verder dan 32 km/h bij windstil weer met sproeier 26
voor een derde cq 4e poort heb ik waarschijnlijk te weinig cilinder wand dikte
zijn er miscchien olossingen om de onstekeing electronische vroeger te zetten???

groet
Andre

Go, met al die mofificaties haal ik 70 is er toch vast ergens iets fout gegaan.
Overigens ken ik geen enkele solex die met een sproeier 26 wil lopen, bij mij loopt bijna alles standaard op 28 behalve dan een paar die een 180-240 hebben maar dat is een ander verhaal.

Maak eens een kopie van je poorten timing.

#56681 - 13/05/11 03:37 PM Re: opboren van carburateur [Re: Joan]
dreke2 Offline
1000km gereden

kijken joan

groet
Andre

Bijlagen
P1160735.JPG (97 downloads)
P1160736.JPG (90 downloads)
P1160737.JPG (99 downloads)

#56692 - 13/05/11 05:16 PM Re: opboren van carburateur [Re: dreke2]
Joan Offline

65000km gereden

Lezen dreke ( vooral dat van ene J.V.)

slecht te zien IN de cylinder daar kun je betere plaatjes van maken door schuin naar binnen te footograferen met een lampje aan de andere kant.

De hap in je zuiger is wel erg breed, bij mij blijft die links hangen, teveel naar rechts gooit de uitlaat open.

Ik krijg de indruk dat je de spoelpoorten ook naar de uitlaat toe hebt weggehaald, een soort van paddestoel, Als dat zo is begin ik wel wat te snappen, breed is leeuk maar wel de goede kant op graag. Dan barst het van de freeskrassen in de cylinderwand goed voor de afdichting van de zuigerveren, dan zie ik scherpe randen in de overgang van kanaal naar poort, en verder zie ik niet hoeveel cylinderwand er nog tussen de poorten zit, dat moet voldoende zijn om lek langs de wand tegen te gaan.

Je uitlaat lijkt ook aan de brede kant, dat vind het gas niet leuk, probeer maar eens met een groep van 100 man door 1 deurtje te wurmen ( dagelijk op de NS perronnen te aanschouwen)
iedereen die van links en rechts komt blokkeert de ingang.
Allemaal in rij recht ervoor staan dat gaat het snelste.

Als je bij een kreidler racer de uitlaat poort 32 mm breed maakt hang je er ook minimaal een 32 mm pijp aan

Een beetje breder dan de pijp mag wel als je de poort venturivormig maakt, dan comprimeert de toevloed iets en dat is nog aanvaardbaar

En dan zie ik aan je fotos ook nog niet eens de hoogte van de poorten of de gaten in de zuiger onder de pistonpen

Bijlagen
opgevoerde copy.jpg (98 downloads)

Bewerkt door Joan (13/05/11 05:26 PM)

#56695 - 13/05/11 06:57 PM Re: opboren van carburateur [Re: Joan]
dreke2 Offline
1000km gereden

Oke joan
iets te slordig en te enthousant geweest, wel duidelijke uitleg van jou waar ik blij mee ben.
voorlopig deze middag weer normale cilinder en carb opgezet zodat ik weer kan tuffen,
volgende cilinder ga beter voorbereiden en netter zonder krassen proberen te dremelen met jou adviezen bedankt in elk geval

groet
Andre

#56703 - 13/05/11 09:51 PM Re: opboren van carburateur [Re: Joan]
Kuul Offline
1000km gereden
**

Lokatie: Tienray
Hier zouden workshops voor moeten zijn.

Luuk

Pagina 4 van 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >

Moderator:  Joan 
Links