Joan
ik heb weer nagedacht, blijft toch boeien jou opmerking.
als ik de paddestoel van de spoelpoort aan de uitlaatkant recht naar beneden uitdremmel zodat de spoelpoorten een stuk breder worden in zijn geheel, ben ik dan op de goeie weg ??
Groet
ANdre
Inderdaad dat scheelt al iets maar er is weinig wand om dat te doen, je zit zo buiten en je mag aan de uitlaat kant de kanalen niet scheef de kant van de uitlaat op laten wijzen want dan blijft hij die kant op spoelen, dus niet gemak dient de mens maar eerst nadenken, want alles wat weg is blijft weg, vooral de achter kant beter maken, dus niet zomaar een deuk in je cylinderwand frezen maar denk als een gas ( of fietser) die de bocht om moet, dat gaat beter vloeiend dan dat je eerst een poot aan de grond moet zetten dan je fiets omtillen om dan haaks om het hek heen te gaan en dat met 10 blaffende Dobermans achter je aan.
Overigens ben ik het niet met Jan Vennix eens dat je niet met een rechte frais de hoek om kan gaan, mij lukt het wel maar ik verleng dan ook de steeltje en heb het liefst bolle of tulpvormige fraisjes, moest in mijn beginnerstijd wel wel want een tandartsen setje had ik in die tijd niet ( Nu wel zat maar de meesten passen net niet in een 50CC cylinder)