Per E-mail aan de redaktie ontving ik de volgende vraag:<BR>Probleem: het monteren van de uitlaat<BR>en dan met name de demper, aan de demper zit een clip, in het solex doe het <BR>zelf boek staat beschreven dat deze tussen de bout en moer van de verstevegingsbeugels -voor het voorspatbord aan motor- moet dit is niet gelukt omdat de verstevigingsbeugel in de weg zit.<P>Mijn antwoord:<BR>Dit is inderdaad 1 van de onmogelijke constructies die er aan een solex zitten.<BR>Voor mooi is het lipje aan de demper net iets te kort en ook net iets te recht.<BR>er zitten in het solex spatbord 4 gaten (2 links en 2 rechts) hiervan zijn de onderste bedoeld om de twee spatbord beugels aan vast te maken en de spatlap..<BR>De 2 bovenste zijn alleen voor de spatlap.<BR>Bij het gat rechtsonder wordt dan ook nog eens de lip van de demper ingeklemd TUSSEN het spatbord en de spatbordbeugel.<BR>Zelf neem ik een langer boutje en wat grotere diameter M6 ringen. ik doe een ring onder de boutkop en steek deze van binnen uit door de spatbordbeugel dan de demperlip, dan weer een ring (zodat de demperlip wat wegblijft van de "rand-ril" aan het spatbord) dan het spatbord dan de spatlap dan weer een grote ring M6 en dan de moer.