|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|
1 geregistreerd (Alfons_Amuse),
7
Gasten en
1
Zoekmachine online. |
|
Sleutel:
Admin,
Globale Moderator,
Mod
|
|
|
#17451 - 04/12/07 05:22 PM
Re: Framenummer gewist
[Re: Kemon]
|
65000km gereden

Lokatie: Hoogland
|
Hans, ik denk dat we het over dezelfde plaats hebben. Ik heb ter verduidelijking een foto bijgevoegd. Voor de zekerheid heb ik nog even verder gezocht maar helaas niets gevonden. Een slechte start van een leuke hobby.
Bedankt voor de reactie allemaal. Misschien moet ik je gerust stellen: Op deze plaats staat het framenummer niet, Niet bij dit type zadelbalk. Alleen bij de 3800 versie en daar zit duidelijk een ander onderstuk aan dan je hier laat zien. Ik zal dat bij mezelf thuis nog eens 100% gaan onderzoeken.
|
|
|
|
#17470 - 04/12/07 09:01 PM
[Re: solex_65]
|
65000km gereden

|
hij heeft het over een 1400 , dat is toch zwanehals ? zwanenhalzen heten zo omdat de framebuis 1 lang stuk is dat van het balhoofd via de trappers ( nou ja bijna dan er zit daar een "V" plaat) direct doorloopt naar het zadel. Het daarop volgende type heeft een afgezaagde framebuis en dan een omgezet stuk "U" balk dat van de trappers naar het zadel loopt Het zogenaamde "zadelbalk" frame. Framenummer zit soms ONDER de staanders die van het zadel naar het achterwiel lopen. WANT, als je eerst de zadelbalk maakt en dan maar dom op de zijkant een nummer plaatst zie je later, NA montage van die staanders pas, dat zij deze plek afdekken ( ik heb er zo een, heb me ook blind gezocht want eigenlijk hoort het framenummer aan de lange zijkant van de zadelbalk te staan en niet aan de korte kant.
|
|
|
|
#17494 - 05/12/07 11:43 AM
[Re: Joan]
|
Aan het inrijden
Lokatie: Nederland, Gaanderen
|
Goede dag Joan,
Ik heb een vraag. Ik heb een oude solex voor jaren terug uit FR. meegenomen. Ik wil een ID invoeren daar ik geen frame nummer kan vinden. Nu spreekt de ambtenaar van dat ik de orgineliteit moet aantonen. EEN PUNT HEB IK EN DAT IS HET BLOKNUMMER. welke andere puzzelstukjes kan ik nog meer aanvoeren om aan te tonen dat de solex een orginele solex is. Ik denk bv aan foto's of zo. Kan dit of heeft u een betere optie. Graag uw reactie. Vriendelijke groet Koos Baijer.
|
|
|
|
|
|
#17498 - 05/12/07 02:09 PM
[Re: koos]
|
1000km gereden

Lokatie: zuid-holland
|
Ik wil een ID invoeren daar ik geen frame nummer kan vinden. Nu spreekt de ambtenaar van dat ik de orgineliteit moet aantonen. Wat bedoel je precies , als er origineel geen nummer in staat zal je bij de rdw een nummer er in moeten laten zetten en tevens daar laten keuren voor een kenteken , zal bij elkaar zo'n 200,- euro kosten . Je moet een afspraak maken bij de rdw en er gelijk bij vertellen dat het een franse solex is zonder een fabrieksframenummer .
|
|
|
|
|
|
#17533 - 06/12/07 09:37 AM
[Re: solex_65]
|
65000km gereden

|
Ik wil een ID invoeren daar ik geen frame nummer kan vinden. Nu spreekt de ambtenaar van dat ik de orgineliteit moet aantonen. Wat bedoel je precies , als er origineel geen nummer in staat zal je bij de rdw een nummer er in moeten laten zetten en tevens daar laten keuren voor een kenteken , zal bij elkaar zo'n 200,- euro kosten . Je moet een afspraak maken bij de rdw en er gelijk bij vertellen dat het een franse solex is zonder een fabrieksframenummer . Meer dan hierboven staat kan ik er niet aan toevoegen. Bij het voormalige schouwen wilde men na de schowing nog wel eens een bericht terug krijgen om nadere info ( folders, foto's oude rekeningen) aan het RDW toete sturen. Dat kwam omdat de schouw regeling een administratieve ( papieren) zaak was. Nu moet je toch met de harde waar naar een RDW station en daar hebben ze ervaring ( of ten minste dat zouden ze moeten hebben)hoe zo'n Solex eruit moet zien. En anders kijken ze wel in hun computer naar voorbeelden.
|
|
|
|
|
2006 Leden
20 Forums
3130 Onderwerpen
35466 Berichten
Max Online: 58 @ 12/03/12 01:34 AM
|
|