|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|
1 geregistreerd (Alfons_Amuse),
7
Gasten en
1
Zoekmachine online. |
|
Sleutel:
Admin,
Globale Moderator,
Mod
|
|
|
#17527 - 05/12/07 10:44 PM
Re: Potje opvoeren
[Re: ]
|
5000km gereden

Lokatie: Rotterdam
|
sja joan mij overtuig je niet meer,heb genoeg van je werk rond zien fietsen.  Ik weet niet of hier een historische rivaliteit aan ten grondslag ligt, maar ik vind de reacties van Bizon op de posts van Joan erg negatief klinken. Wellicht is het een kwestie van "ouwe jongens krentenbrood" maar bij mij als relatieve nieuwkomer komt het behoorlijk afzeikerig over. Wat ik wel weet is dat de adviezen van Joan door mij als zeer deskundig worden ervaren.
|
|
|
|
#17534 - 06/12/07 09:47 AM
[Re: zeezout]
|
65000km gereden

Lokatie: Hoogland
|
sja joan mij overtuig je niet meer,heb genoeg van je werk rond zien fietsen.  Ik weet niet of hier een historische rivaliteit aan ten grondslag ligt, maar ik vind de reacties van Bizon op de posts van Joan erg negatief klinken. Wellicht is het een kwestie van "ouwe jongens krentenbrood" maar bij mij als relatieve nieuwkomer komt het behoorlijk afzeikerig over. Wat ik wel weet is dat de adviezen van Joan door mij als zeer deskundig worden ervaren. Ja ik snap het ook even niet, denk dat hij in een dipje zit. Ik verwacht nog wel een paar keer kommentaar want er staan nog wat berichten van me open waar nog niet met hoofdletters een éénregelig kommentaar op is gegeven.
|
|
|
|
#17537 - 06/12/07 12:54 PM
[Re: solex-4-ever]
|
1000km gereden
Lokatie: Remunj
|
Volgens mij ligt het ook vaak aan het weer. De ene dag loopt het beter dan de ander. Een techische verklaring heb ik er niet voor.
Groetjes
Jos
Een Solex is als een knappe vrouw of een oud huis er is altijd werk aan.
|
|
|
|
#17553 - 07/12/07 12:54 AM
[Re: zeezout]
|
65000km gereden

Lokatie: Hoogland
|
Vandaag carburateur verder onder handen genomen. Propje eruit geboord en geprobeerd buisje er met een parkertje uit te trekken. Dat laatste lukte dus niet. Toen maar via de "stoma" met een passend staafje het buisje helemaal vrij gemaakt. 5mm draad getapt en de boel afgesloten met een messing boutje waaronder een roodkoperen ringetje (zo goed Joan? :)) Vervolgens de gaten van het luchtfilterhuis opgeboord naar 8 mm. Resultaat: Ik heb nog niet gereden vanwege het hondenweer, maar aan het toerental te horen moet het wel harder gaan nu. Heb de 28 sproeier weer gemonteerd en het beste draait ie nu als de chokeschuif iets links van het midden staat. Het valt me wel op de de stand van de chokeschuif veel nauwer luistert nu. Bij beter weer morgen een proefrit. Ik ben benieuwd! Prima zo, succes. Meestal lukt het, om het buisje er met een lange dunne spaanplaat schroef uit te trekken. Parkers hebben een te dik middenstuk (de "ziel") die willen niet IN het gaatje, spaanplaatschroeven daarentegen hebben een heel dunne "ziel" en relatief veel schroefdraad, zijn daarentegen niet erg sterk.
|
|
|
|
|
2006 Leden
20 Forums
3130 Onderwerpen
35466 Berichten
Max Online: 58 @ 12/03/12 01:34 AM
|
|