|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|
0 geregistreerd (),
3
Gasten en
2
Zoekmachines online. |
|
Sleutel:
Admin,
Globale Moderator,
Mod
|
|
|
#22413 - 28/06/08 05:15 PM
k'denk dat ie ermee lacht
|
Aan het inrijden
Lokatie: wevelgem
|
hi
ik heb een blauwe solex staan, ter hersteling voor een vriend die het maar niet wil doen
benzine is vernieuwd, alsook het membraam van de benz.pomp de kanalen zijn vrij(had ik al es voorgehad) de bougie is vernieuwd, de ontsteking geregeld compressie ok! décompresseur blijft niet hangen, uitlaat is ook vrij, er zit een nieuwe op! doch nix, weet iemand raad??
ik ben al een 15 jaar bezig met brommers, maar solex is mij onbekend, het is de tweede nu heb ik iets overzien? de brommer werd van zolder gehaald na 5tal jaren,en werd rijdende weggezet, helaas kwam ie niet direkt naar mij, maar heeft ie zelf zoveel mogelijk gedaan
groet, pascal
|
|
|
|
|
|
#22446 - 29/06/08 04:50 PM
Re: k'denk dat ie ermee lacht
[Re: mechano]
|
Aan het inrijden
|
hi
deze namiddag, heb ik nog es volledig m'n tour gedaan en het bewegende contactpunt zat los op de arm ik kon nog uren ontsteking regelen, ik vond het raar dat ze zich "verzette" toen ik ze nog es controleerde, ze stond uren verkeerd
dat ik zoiets kon overzien, tenzij het iets typisch is voor solex tuurlijk!
groeten, pascal
|
|
|
|
|
|
#22653 - 07/07/08 02:26 PM
[Re: Edgard]
|
Aan het inrijden
|
hi
alles was/is goed, iemand een idee waar ik contactpunten kan vinden in west-vlaanderen, of in de buurt evt.spie en condensator ook er komt sowieso benzine in de cylinder, hij plofte al es maar daar bleef het telkens bij, toen ik de ontsteking voor de 2de keer controleerde zag ik dat ze helemaal verkeerd stond zo heb ik de losse pukkel ontdekt(of hoe noem je zoiets?)
groeten mechano
|
|
|
|
|
|
#22660 - 07/07/08 05:46 PM
[Re: mechano]
|
65000km gereden

Lokatie: Hoogland
|
hi
zo heb ik de losse pukkel ontdekt(of hoe noem je zoiets?)
groeten mechano Typisch geval van waarschijnlijk verkeerd gemonteerd vliegwiel ( ALTIJD het trekmechanisme verwijderen voor montage anders heb je kans dat de spie die AANGEGOTEN is aan het vliegwiel kapot gaat en dat ineens "losse pukkel" genoemd wordt. repareren door zelf op de goede plaats in het vliegwiel een contra gleuf te maken en zelf een "losse pukkel" te maken die hoog genoeg is om de twee gleuven te overbruggen, nooit meer een probleem. De plaats waar de contragleuf moet komen is altijd goed te zien, de plek waar de oude heeft gezeten is een nogal ruwe lijnvormige aantekening.
|
|
|
|
#22677 - 08/07/08 12:43 PM
[Re: Joan]
|
Aan het inrijden
|
hi joan
we hebben het niet over hetzelfde hoor het contactpuntje zit los op de contactpuntarm als een losse rivet op een plaat en met trekmechanisme bedoel jij de "poelietrekker"?? en waar zit die aangegoten spie? nu wordt het me te moeilijk, ik vind er ene op de krukas meer niet
groeten, pascal
|
|
|
|
|
|
|
2009 Leden
20 Forums
3142 Onderwerpen
35603 Berichten