Zo, weer op stal. La So stond er nog net zo bij als voor de vakantie, flink teleurgesteld dat ze niet mee mocht.
In Frankrijk rond en om de Drome nu dus gefietst....dat viel tegen! Trappen is minder leuk dan snorren! Hartslag 198 de berg op want wat bleek: ik heb op mijn gevonden racefiets geen bergverzet. En daar kom je pas achter wanneer je de berg OP moet....berg af gaat nog wel.......maar goed, dit is geen fietsforum!
Wat te doen: cilinder was aan puin, de FS1 combinatie liep veel te ruw. Kan je misschien met een hoop gedoe wel oplossen: heb ik geen zin in: terug naar origineel! Dus: nieuwe cylinder en zuiger bestellen.
Bij Ad een set gevonden: 90 euri voor een soort van overmaat opgeboorde set, compleet met nieuwe drijfstang. Die dus maar besteld, was nl goedkoper dan nieuwe zuiger+cylinder+drijfstang (was nl ook licht beschadigd door de uitgeschoten pistonpenborgveer).
Na 2 dagen de bestelling al thuis! Wat bleek: cylinder is 40 mm overmaat, ander type zuiger (met slotjes!) en daardoor een afwijkende maat drijfstang nodig. Alles gemonteerd. Na 2 uurtjes genieten plus een paar biertjes: fire it up TTTTTTTTTje!
Dat loopt mooi zeg! Weinig trillingen, meteen al goede compressie en een redelijke snelheid. Nagenoeg geen bijgeluiden uit het cylindertje, het snort echt heel netjes.
Tussenstand nu na 45 km: trekt al redelijk goed, lichte tegenwind 33km/u, licht wind mee 36/37 km/u. Smering hou ik even op 1 op 25 de eerste 500km. Ik moest ook even een 200 meter lange helling aar een viaduct op vanuit stilstand: 24 km/u.
Erge mooie waarden en dat kan alleen nog maar beter worden.
Morgen weer rijden.......leuk leuk leuk....
TTTTTTTTTTTT