|
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
|
27
|
28
|
29
|
|
|
|
|
|
|
3 geregistreerd (Pierre, FFAnders, Roelof),
7
Gasten en
1
Zoekmachine online. |
|
Sleutel:
Admin,
Globale Moderator,
Mod
|
|
|
#24923 - 02/10/08 04:59 PM
Re: Wat voor brommer(s) hadden jullie toen je 16 was?
[Re: ]
|
25000km gereden

Lokatie: lommel (BE)
|
Hoi Mijn droom was om een kreidler te rijden en op mijn 16de verjaardag vol verwachting de trap af. Daar stond hij dan onder een deken, een vespa ciao omdat mijn ouders een kreidler te duur vonden. Dikke tegenvaller dus maar niet getreurd na lang sparen en veel werken een gloednieuwe suzuki ac gekocht en deze werd na twee weken gestolen.  Ik heb dus lang met een ciao gereden. Eigenlijk geen slechte brommer qua kwaliteit maar als 16 jarige stoere bink ziet het er niet uit. De kreidler is er na 20 jaar toch nog gekomen. 
Bijlagen
2370-kreidlerrskl.JPG (280 downloads)
Bewerkt door edgard (02/10/08 05:03 PM)
|
|
|
|
|
#24927 - 03/10/08 01:42 AM
[Re: Roelof]
|
65000km gereden

Lokatie: Hoogland
|
We hebben bijna allemaal een brommer gehad toen we 16 waren, ga eens op zoek naar een oude foto van jou met je brommer(s) in je tienerjaren. Zoek eerst een foto en plaats dan een bericht. ----------------------------------------------------------------- Mijn brommer was een Yamaha FS1 van 1975 en volgens mijn ouders niet opgevoerd  , drie weken zomervakantie 1976 samen met een neef allebij op een Yamaha van Emmen naar Julianadorp (DenHelder), natuurlijk de eerste dag al een duits vriendinnetje, dit was de mooiste tijd van mijn leven. Mijn eerste brommer kreeg ik van een oom toen ik 15 was (1967) daar mocht ik pas mee rijden toen ik 16 was en vrdomd dat deed je in die tijd nog, je aan je woord houden. het was een Magneet met HMW 1/2 automaat ( eenwegkoppeling)uit ca 1956. je moest eerst trappen tot je ca 20 km per uur reed en dan pakte de koppeling. je reed er in die tijd al mee voor [censored]. Ik heb hem weer. ( had van frame een minibrommer gemaakt) Daarna kocht,ruilde en kreeg ik de meest gallische brommers en dat was het begin van de hobby ellende. Overigens heb ik bijna net zo een FS1 in mijn verzameling als die gouden maar dan met chromen tank panelen aan de zijkant ( een "Beumer") plus een FS1 sprinter in een Jamathi frame, goed voor ca 130KM (50cc !!)
|
|
|
|
#24929 - 03/10/08 02:35 AM
|
25000km gereden

Lokatie: lommel (BE)
|
Hoi Hier in de grensstreek had je de Belgen die met honda en yamaha reden en de Nederlandse jeugd die kreidler en zundapp hadden. Meer dan eens zijn er race's gehouden om te kijken welke nu het beste waren. De kreidlers en yamaha's kwamen er het beste uit,zundapp had nogal eens problemen en inderdaad een honda 4 tackt rijd prima maar echte topsnelheden werden er toen niet mee gehaald. Ah ja er stond ook nog iemand op een vespa te kijken. 
|
|
|
|
|
#24935 - 03/10/08 06:49 AM
|
65000km gereden

Lokatie: Hoogland
|
Jammer Joan van dat Yamaha blok in een Jamathi frame. In een Jamathi frame hoort een Minarelli blok, met Jamathi cilinder. Komt helemaal goed, ik heb 2 Jamathi frames en ben inmiddels ook lid van de Jamathi club. heb pas 1 minarelli (rond) P4 blok en een nagegoten Kop ( clublid) de bedoeling is dat ik beiden mettertijd weer origineel maak ze staan al op kenteken. De frames zijn vrij slecht, mogelijk maak ik ze na in RVS buis. Ook ben ik bezig de afmetingen van de laatste Jamathi racer af te schalen van foto's om deze na te maken. de racer is niet als Jamathi hier in Nederland ingezet maar is later gebruikt als de eerste Piovaticci. het wordt dan een plaat stalen monocoque, de latere Piovaticci's waren van RVS want er zat in Italie een keukenbladen fabrikant om de hoek en dat is makkelijk om je materiaal van te betrekken. Nog wel even een raceblok bouwen.
|
|
|
|
#24943 - 03/10/08 08:07 AM
|
5000km gereden

Lokatie: Rotterdam
|
Wat zou er van dat vriendinnetje terecht zijn gekomen die zo lekker tegen me aan zat achter op, we zullen het waarschijnlijk nooit te weten komen.  Waarschijnlijk ook 30 kg zwaarder inmiddels Roelof! Nog wel genoeg haar natuurlijk maar ook dat zit intussen zwaar in de poedercoating. Wat blijft is natuurlijk altijd de herinnering en als die leuk is gewoon vasthouden. Zoek zelf nog naar een foto van mij met mijn Mobylette EEG in 1967 (niet lachen!!). Zo'n eeg'tje trok in die tijd nou net het soort meisjes aan waar ik op viel... En dat was dan tegelijk ook het enige dat er trok aan zo'n Mobylette! Ben er nog een vakantie mee weggeweest naar Zuid Engeland samen met 4 vrienden. Een zooitje bij elkaar moet ik zeggen. Een Sparta met "veeeeerend" motorblok uit de 50er jaren, een Puch die als een krab over de weg ging zo scheef was ie, een Tomos, een Berini M21 en dan ik op de EEG. Ik en de Berini moesten bij ieder bergje lopen. De Tomos en de Sparta haalden het meestal wel moet ik zeggen. Mengsmering was er niet te krijgen dus voor mij met mijn kleine eeg-tankje gold dan regelmatig: "Half a gallon of petrol and a quarter of a pint of 2-stroke oil please". Vervolgens stond je in de stromende regen (Engeland hé) een paar honderd meter verder je sproeier door te blazen omdat de olie niet goed mengde. Wel veel gelachen hoor!
Bewerkt door zeezout (03/10/08 08:40 AM)
|
|
|
|
#24957 - 03/10/08 12:35 PM
|
15000km gereden

Lokatie: Arnhem
|
Mijn eerste brommer was een Mobylette EEG.Ik was 15 jaar. Samen met Rob en John Slijkhuis(het ROJO team)een 4.2 Kreidlercilinder op gemonteerd. Een zelf gelast spruitstuk en een 19 mm Dellorto carburatie erachter gefrommeld. Was razend snel,voor die tijd althans.  Verder eigenlijk vanalles gereden. Ik denk er nog graag aan terug. Peter
|
|
|
|
#24971 - 03/10/08 04:38 PM
[Re: Joan]
|
30000km gereden

Lokatie: nederland, limburg, roermond
|
mijn eerste brommer was . . een step met een SOLEX (!) motortje. ik was toen 11 jaar. liep geweldig, vrat alleen banden. ik weet nog dat ik de step van mijn kleine broertje (toen 4) van opgevreten banden heb voorzien zodat ik weer effe met zijn nieuwe bandjes kon tuffen. pa en ma blij en trots. daarna kwam er een flandria, Batavus, Cyrus, Sparta, Magneet, Kreidler, Zündapp, en met 16 jaar was het tijd voor mijn eerste auto, een DKW junior, voor 75 gulden. mooie tijd, maar helaas geen een foto van.
|
|
|
|
|
1954 Leden
25 Forums
3016 Onderwerpen
32889 Berichten
Max Online: 52 @ 31/10/11 11:22 PM
|
|