|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|
0 geregistreerd (),
6
Gasten en
1
Zoekmachine online. |
|
Sleutel:
Admin,
Globale Moderator,
Mod
|
|
|
#29452 - 18/03/09 09:09 AM
Re: Lekkage uitlaat
[Re: Jan]
|
65000km gereden

Lokatie: Hoogland
|
Ja raar peter, het (oude) ringetje was natuurlijk wel een beetje ingevreten, en had er een nieuw op kunnen zetten en weer kijken wat het doet, maar ik dacht....maakt het dan meteen maar zo.
Overigens repareer ik de originele constructies met hardsoldeer ( koperlas). Zoals gemeld is lassen van dit dunne materiaal lastig en als je een "doorlassing" maakt is het veel werk om de binnenpijp weer op diameter te brengen. Niet dat ik al een dergelijke constructie zoals Jan beschrijft gemaakt heb, maar erover nadenkend zou het iets simpeler kunnen. Nu heb je een dubbele cup, feitelijk zou het al genoeg zijn als je de originele constructie onderste boven uitvoert.
|
|
|
|
#29457 - 18/03/09 04:59 PM
[Re: Joan]
|
Wikkelbie
30000km gereden

Lokatie: Boxtel
|
Ja raar peter, het (oude) ringetje was natuurlijk wel een beetje ingevreten, en had er een nieuw op kunnen zetten en weer kijken wat het doet, maar ik dacht....maakt het dan meteen maar zo.
Overigens repareer ik de originele constructies met hardsoldeer ( koperlas). Zoals gemeld is lassen van dit dunne materiaal lastig en als je een "doorlassing" maakt is het veel werk om de binnenpijp weer op diameter te brengen. Niet dat ik al een dergelijke constructie zoals Jan beschrijft gemaakt heb, maar erover nadenkend zou het iets simpeler kunnen. Nu heb je een dubbele cup, feitelijk zou het al genoeg zijn als je de originele constructie onderste boven uitvoert. Klopt Joan, Maar ik werk graag met RVS, en dan met koper lassen gaat wat moeilijker, nu met een TIG apparaat gaat het goed. Geen last van "doorlassing" als je er tijdens het lassen gas in laat lopen. Wat de constructie betreft, ik kan er nu elke andere uitlaat onderhangen. En ik heb niets met ontkolen, zo'n ding kost volgens mij maar een paar tientjes, en hang er dan om de paar jaar maar een nieuwe op.
Bewerkt door ome_Jan (18/03/09 05:02 PM)
|
|
|
|
#29489 - 19/03/09 03:28 PM
|
65000km gereden

|
Overigens repareer ik de originele constructies met hardsoldeer ( koperlas). Zoals gemeld is lassen van dit dunne materiaal lastig en als je een "doorlassing" maakt is het veel werk om de binnenpijp weer op diameter te brengen. Niet dat ik al een dergelijke constructie zoals Jan beschrijft gemaakt heb, maar erover nadenkend zou het iets simpeler kunnen. Nu heb je een dubbele cup, feitelijk zou het al genoeg zijn als je de originele constructie onderste boven uitvoert. Klopt Joan, Maar ik werk graag met RVS, en dan met koper lassen gaat wat moeilijker, nu met een TIG apparaat gaat het goed. Geen last van "doorlassing" als je er tijdens het lassen gas in laat lopen. Wat de constructie betreft, ik kan er nu elke andere uitlaat onderhangen. En ik heb niets met ontkolen, zo'n ding kost volgens mij maar een paar tientjes, en hang er dan om de paar jaar maar een nieuwe op. Ik heb een speciale flux voor RVS, geen probleem alleen dan dat het rvs blauw word naast de flux, maar dat is weer te polijsten. Zal thuis eens kijken welke het is.
|
|
|
|
#29519 - 20/03/09 12:49 PM
|
65000km gereden

|
Joan, goed bezig, ik hoor het graag.
Bedankt
Voor het koperlassen van RVS gebruik ik een flux van "degussa" Ik ben naar hun website gegaan maar sinds 2007 is Degussa opgenomen in de "Evonik" organisatie en dei hebben dat kennelijk niet meer. Er is vast wel een ander die dat ook kan want RVS wordt heel veel "gesoldeerd" Intussen ben ik zuinig op mijn pot want daar zit nog maar 1/10 in en jaren terug heb ik een heel krat vol met bussen op mijn werk weggegooid, toch zonde. http://www.degussa.com/degussa/en/products/productdatabase/default.htm?action=bytext&text=flux
|
|
|
|
|
2009 Leden
20 Forums
3142 Onderwerpen
35603 Berichten
Max Online: 58 @ 12/03/12 01:34 AM
|
|