|
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
|
27
|
28
|
29
|
|
|
|
|
|
|
#33365 - 21/07/09 04:32 PM
Re: Volle krukas
[Re: Jan]
|
65000km gereden

Lokatie: Hoogland
|
Er hoeft maar een kiezelsteen naar binnen te vliegen, en je hebt de poppen aan het danssen.
grotere brokken dan door de venturibuis kunnen komen niet in je motor terecht. De motor zal eerder stoppen omdat de venturibuis door vuil via de remlucht verstopt raakt, je zoekt je dan echt blind naar de oorzaak van het stoppen van je solex want daar achter die sproeier zoeken naar een verstopping daar denk je echt niet aan. Komt zover ik weet ook niet voor, eerder zijn er problemen met de mensen die ondeskundig de carburateur hebben opgeboord en dan met bramen de venturibuis verstoppen.
|
|
|
|
#33368 - 21/07/09 04:39 PM
[Re: Joan]
|
Wikkelbie
25000km gereden

Lokatie: Boxtel
|
Er hoeft maar een kiezelsteen naar binnen te vliegen, en je hebt de poppen aan het danssen.
grotere brokken dan door de venturibuis kunnen komen niet in je motor terecht. De motor zal eerder stoppen omdat de venturibuis door vuil via de remlucht verstopt raakt, je zoekt je dan echt blind naar de oorzaak van het stoppen van je solex want daar achter die sproeier zoeken naar een verstopping daar denk je echt niet aan. Komt zover ik weet ook niet voor, eerder zijn er problemen met de mensen die ondeskundig de carburateur hebben opgeboord en dan met bramen de venturibuis verstoppen. Zal ook niet veel voorkomen, maar een paar gasten die de 24 uurs race vorig jaar reden wel. En je zoekt je dan helemaal een slag in de ronde. Maar dat was ook extreem met het weer, veel stof zand modder. Die hebben nu een pijpje gemaakt wat onder het filterhuis uitkomt, en het filterhuis goed invetten, die vangt dan het stof/zant.
|
|
|
|
#33374 - 21/07/09 05:09 PM
[Re: Jan]
|
65000km gereden

Lokatie: Hoogland
|
grotere brokken dan door de venturibuis kunnen komen niet in je motor terecht. De motor zal eerder stoppen omdat de venturibuis door vuil via de remlucht verstopt raakt, je zoekt je dan echt blind naar de oorzaak van het stoppen van je solex want daar achter die sproeier zoeken naar een verstopping daar denk je echt niet aan. Komt zover ik weet ook niet voor, eerder zijn er problemen met de mensen die ondeskundig de carburateur hebben opgeboord en dan met bramen de venturibuis verstoppen. Zal ook niet veel voorkomen, maar een paar gasten die de 24 uurs race vorig jaar reden wel. En je zoekt je dan helemaal een slag in de ronde. Maar dat was ook extreem met het weer, veel stof zand modder. Die hebben nu een pijpje gemaakt wat onder het filterhuis uitkomt, en het filterhuis goed invetten, die vangt dan het stof/zant. voor sommige van mijn raceblokken heb ik in het gat van de remlucht een holle M6 inbusbout gezet. snijdt het mes aan twee kanten, de lucht wordt aangezogen in de filterkap en de filterkap en carburateur zitten aan elkaar vast gebout ( afstandbus van de juiste lengte tussen carburateur en filterbodem)
|
|
|
|
|
1952 Leden
25 Forums
3013 Onderwerpen
32869 Berichten
Max Online: 52 @ 31/10/11 11:22 PM
|
|