In Frankrijk geproduceerd en naar Nederland geimporteerd en voorzien van Typekeur en voor de Nederlandse wet verplichte voorzieningen zoals wit achterspatbord enz.
Al zegt mij SoleX 701,702 enz. eigenlijk helemaal niets. Solex zelf hanteerde deze typenummers volgens mij ook niet want je komt ze nergens tegen.
Hoi
Zat net dit topic te lezen en zoals Peter al zij die nummers als 701 enz... Hoe komen ze daar aan? Dat 800 nummer is eventueel een vergissing met fiat.
Dat zijn de eigenlijke type aanduiddingen maar niemand weet dat omdat de mensen zelf vroeger overal namen aan gaven, peperbus en sleutelgat enz. zijn ook niet de officiele fabrieksnamen, vroeger werden de mensen ook bijna nooit bij de naam genoemd maar had iedereen een bijnaam.
Dat zijn de eigenlijke type aanduiddingen maar niemand weet dat omdat de mensen zelf vroeger overal namen aan gaven, peperbus en sleutelgat enz. zijn ook niet de officiele fabrieksnamen, vroeger werden de mensen ook bijna nooit bij de naam genoemd maar had iedereen een bijnaam.
er staat 3800 op de lichtkap. zo te zien een Lucia (NL)achterlicht, en een franse bel. stuur doet mij duits aan. deze kon wel eens uit Sint Vith komen, een duitstalig plaatsje in België, want van alles kom je wat tegen.