Thaco heeft hierover al eens een item gestart. als ik op internet rondstruin kom ik tegengestelde antwoorden tegen. de franse politie zegt "nee, hoeft niet" en de ANWB zegt dat het wel moet??? heeft iemand al eens een bekeuring gehad hiervoor? dan weet ik welk risico ik loop.
#31032 - 10/05/0912:13 AMRe: helmplicht in Frankrijk??
[Re: solex-4-ever]
citrofieltje
1000km gereden
Lokatie: Emmerich am Rhein Deutschland
Ik ben op dit moment in Frankrijk ( voor 3 maanden) en heb uiteraard mijn Solex bij me. Ik zelf rij altijd zonder helm, maar het is wel een risico. Zolang alles goed gaat doet de Gendarme niet moeilijk, maar gebeurd er een ongeval dan ben je fout. Er is helm plicht ook voor een Solex. Ik heb de helm dus wel altijd in de fietstas zitten. PS weer een Solex gescoord.
Ik heb een oud potje (zie mijn foto!) voor het buitenland! Potje maakt deel uit van de fun....en je bent de problemen voor! Je kan zonder helm rijden, of met...zoals ik; maar die is inderdaad niet conform de tijd van nu....zo is er altijd wat!
1-rij zonder en rij en kijk steeds of je een beamte ziet (is niet fijn) 2- rij ludiek met helm uit vervologen tijd en denk: als jij me nu wilt bekeuren zit er een steekje los bij jou 3-doe een integraalhelm op van Shoei en riskeer niks!
ja ik denk dat ik maar op zoek ga naar zo'n potje. iemand nog iets liggen? en een voor mijn zoon, net zon dikke kop als ik. wordt een leren vliegenierskapje trouwens als helm gezien?
Bewerkt door john meisters (11/05/0909:35 PM)