Een vraagje waar wel iemand een zinnig antwoord op weet.
Ik ben van plan om na het grondig reinigen van mijn carter rondom de aandrijfrol het carter in te spuiten met zinkspray, om het extra te beschermen.
In een topic over wasbenzine/terpetine werd er wat gezegd door Joan, over zink dit heeft mij aan het denken gezet.
Is het wel verstandig om op deze alu legering zinkspray te gebruiken??? Joan weet jij dit.
Doe er gewoon een hamerslaglak op , is sterk en beschermd ook goed.
Zinkspray zou moeten kunnen al hoewel ik niet precies de samenstelling ken, maar ik verwacht dat dit net even minder edel is dan het metaal van het carter wat betekent dat het beschermd.
Hamerslag ben ik niet zo een voorstander van want volgens mij zit daar een beitsmiddel bij in om staalroest aan te tasten om het zo overschilderbaar te maken
Hoewel ik even op moet passen of we het begrip "hamerslag" wel goed interpreteren en het niet over "hammerite" hebben dat al eerder genoemd is
Als er inderdaad een beitsmiddel in zit dan is dat bedoeld om staal roest aan te tasten en staal roest is edeler dan zinc dus dat beitsmiddel kan een feestje vieren op dat carter, staat er geen waarschuwing aangaande het gebruik op "lichtmetalen" op de verfbus ??
Wat mankeert er toch aan gewone metaal verf, die lekkere met dat oplosmiddel ( geen watergedragen verf gebruiken graag, dan spuit je de roest cellen lekker vol met electroliet en maak je van je carter een soort batterij.