Er is nog een heel mooie costructie van een heel oude solex die heel appart is.
Een tijd gelede had ik een heel oude solex onder handen ,die had een heel aparte gangenstelsel in het blokje,n.l.in het blokje waaren kanalen gemaakt waardoor aan de krukaszijde en aan de vliegwielkant een labirint afdichting aanwezig was.
Dit was schijnbaar nodig in het land van herkomst in het begintijdperk.
Ik heb een foto reportage van gemaakt die ik op solexwebsite zal zetten wanneer ik weet hoe dat moet en wat tijd heb.
Ik denk dat er maar weinig solex mannen zijn die dit ooit gezien hebben,volgens mij is dit ook interesant voor andere.
Deze solex had een laag viercijferig nummer.
Wat betreft labyrint afdichtingen daar zijn in het verleden veel verschillende constructies voor beadcht toen het systeem van de simmerring nog niet bestond.
Een simpele afdichting met een vilten ring die je ook veel tegenkomt werkte vaak niet afdoende. wat je veel tegenkomt zijn radiale groeven zodat elke groef steeds een stukje drukval voor zijn rekeningkon nemen, ook heb je constructie met concentrische ringen die om en om in elkaar lopen ( stilstaande ring afwisselend met een draaiende ring)
Sommige constrcuties kom je nog in de machinebouw tegen.
Wat betreft foto's toevoegen: eerst klein maken met een foto programma zodat ze in de buurt tussen ca 250 en 400 Kb zijn ( foto met de rechtermuisknop aanklikken en dan op "eigenschappen"drukken om te zien hoe groot hij is)
Dan een bericht maken waar je de foto aan wil hangen.
dan ONDER het bericht op de blauwe regel "
bestanden manager"
drukken, daarmee kom je in het menu om een foto te pakken.
Onderstaand is een voorbeeld van hoe die pagina er ongeveer uitziet, je dient het echter bij je eigen bericht te openen, het veld valt dan over een stuk van je eigen bericht heen, zo zie je dat het bij elkaar hoort.
http://forum.solex.nl/ubbthreads/ubbthre...308a56&f=43Druk dan op de toets "browse " en zoek de foto op de plek waar je hem op je computer hebt staan.
Klik dan deze plek aan zodat hij hem inzet in het open vakje voor "browse"
druk dan op "voeg bestand toe" de lokatie van de foto verhuist dan naar het grote veld boven.
Dit kun je 5 keer per bericht doen dan is het vol.
Als je klaar bent drukken op "klaar met bestanden toevoegen" dan kom je weer in je bericht.
Om je bericht met foto's te plaatsen druk je zoals gewoonlijk op "verzend"
Je kunt het niet fout doen, daar krijg je gewoon een melding van.
Mogelijk dat het type foto niet goed is, dit forum programma ziet het liefst foto's die als JPG opgeslagen zijn.