Mijn solex peperbus wil niet starten als ik fiets met motor er op dan ploft hij wel maar hij wil niet blijven ploffen en dus lopen als ik stop met trappen. Heb de volgende dingen gekontroleerd: uitlaat die is schoon ,hij heeft goede compressie, er loopt benzine terug naar de tank en heb de ontsteking gesteld en ook wat vroeger of later gezet maar dit maakt niks uit. heeft iemand een iedee??
Vreemd.......je moet hem nog biezen en nu rij je er al op. Ik bies hem altijd als het frame nog uitelkaar ligt, maargoet ieder zij eigen manier natuurlijk.
decompressie goed afstellen heb ik nog verteld het motertje heeft eerst op een test solex gezeten zodra je het motertje op een andere solex zet ben je middels je gasspaak lengte in principe al kwijt(ieder zijn zit op de solex is anders stuur hoog zadel hoog voor lange mensen kleinere mensen hebben het zadel laag dus ook stuur laag kortom je decompressie ff afstellen heb er 2 maanden terug nog mee gereden
De situatie is nu iets anders als in het begin. Ik heb de contactpuntjes schoon gemaakt en de benzinepomp los gehad maar niet echt iets veranderd. Ook heb ik er een andere bougie in gedraaid. Ik wilde hem gaan aanfietsen en hij is was op het randje van wel en niet aanslaan. Toen heb ik de motor van het wiel gehaad en hij bleef lopen. Als ik wat gas terug neem en hij onder een bepaald toeren tal komt slaat hij af. Ook als is hem laat lopen en dan een stuk fiets en dan de motor op het wiel laat komen dan gaat hij weer poffen en weer uit. Weet iemand hoe dit kan dat hij geen trek kracht heeft en dan weer uit gaat????
Joan
65000km gereden
Lokatie: Hoogland
Toch maar weer even terug naar die kontaktpuntjes. Hoe schoongemaakt ?? Als je namelijk niets hebt verandert en je motortje reageert wel anders dan heb je toch iets verandert.
Ik heb alles wat met de ontsteking te maken heeft er uitgehaald en de contact puntje schoon gemaakt met water proof schuurpapier en daarna ontfet. Ook alle ringetje en stekkertjes heb ik schoon gemaakt en allen weer op zijn plaats terug gezet.
Heb gekeken maar het vliegwiel zit goed en het spietje is ook nog aanwezig. Toen ik die andere bougie er in had gedraaid kwam ik er achter dat die een mooiere vonk gaf en denk ik ook krachtiger. Als ik aan het vliegwiel draai een betje heen en weer dan zit er een betje speling in. Het duurd even voor de zuiger op en neer gaat hoord dit?? En verder wat betreft die vonk als de condensator kapot of slecht is en metname slecht hoe ziet een vonk er dan uit.