mei
M Di W Do V Za Zo
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
Advertentie.
Laatste foto
Solex 2200, gereed
Zonsondergang gevangen in de Solex
Solex Peperbus 1950 met klinkje
Wie is online
3 geregistreerd (Roelof, solexrijen, diet), 8 Gasten en 1 Zoekmachine online.
Sleutel: Admin, Globale Moderator, Mod
Onderwerp opties
Stem op dit onderwerp
#437 - 04/09/01 10:14 PM inlaatmembraan
Anoniem
Ongeregistreerd

Ik ben al een tijdje bezig met solex opvoeren, ik heb een B-solex gehad en ik heb nu een special, maar ik wil ook een A-solex maken. <BR>Ik vraag me alleen af hoe ik het beste een inlaatmembraan kan maken. Ik heb wel al een paar ideetjes in m'n hoofd gehad, maar ik kom toch altijd problemen of moeilijke punten tegen. <BR>Dus zou iemand me willen vertellen hoe het wel goed kan? [img]images/icons/crazy.gif" border="0[/img]

#438 - 05/09/01 12:24 AM Re: inlaatmembraan
Anoniem
Ongeregistreerd

Ok leg me eerst je ideeen maar eens uit met de daarbij behorende problemen, dan komen we vast wel verder.

#439 - 05/09/01 08:20 PM Re: inlaatmembraan
Anoniem
Ongeregistreerd

Nou, ik heb er aan gedacht om een tweekleps membraan te maken waarvan de klepjes schuin tegenover elkaar staan (zoals een snel malossi membraan voor scooters, maar dan tweekleps i.p.v. vierkleps), waarvan de buitenafmeting aan de inlaatkant ongeveer 10*10mm is.<P>Maar ik zit dan toch met een aantal problemen:<BR>*waarvan maak ik de membraanplaatjes en hoe dik (normaal zijn ze onmgeveer 0,2 mm dik, maar met zo'n klein oppervlak lijkt me dat te dik waardoor ze te weinig buigen)<BR>*hoe maak ik de plaatjes vast aan het membraanhuis (M3 boutjes?)<BR>*hoe bevestig het gehele membraan aan de inlaatzijde van de cilinder zonder dat het lekt?<P>Ik weet dus niet of dit een goed idee is, dus als je andere suggesties hebt hoor ik dat graag. [img]images/icons/wink.gif" border="0[/img]

#440 - 05/09/01 09:21 PM Re: inlaatmembraan
Anoniem
Ongeregistreerd

Een degelijke konstruktie is goed mogelijk.<BR>je hebt dan inderdaad veel dunnere platen nodig.<BR>Een standaard dikte voor membraamplaten is tegenwoordig 0.15 mm bij deze dikte voorkom je dat de carterdruk de membraamplaten door hun gat van 10*10 mm heen geblazen wordt.<BR>Ga je naar kortere membramen dan dien je ze inderdaad dunner te maken: echter dan dien je ook kleiner te blijven dan 10*10 mm.<P>Je kunt om te beginnen het systeem van een malossi membraan gewoon in alle maten kleiner maken totdat het op je cylinder past.<BR>Je moet dan een "dakje" maken met een flens eraan in dezelfde vorm van je spruitstuk flens en die je dus onder je originele spruitstuk vast klemt (ook 2 boutgaten dus maken)<P>om te experimenteren voldoet voelermaat<BR>Je kunt dit echter niet knippen dan vervormt het en gaat het daar scheuren.<BR>Voorzichtig slijpen door een klein slijpsteentje in een boormachinekolom te plaatsen. Langdurig slijpen zonder veel hitte in het materiaal te brengen anders verliest het zijn stijfheid<BR>vastzetten mbv M2 of M2.6, vergeet niet de aanslagklepjes dezelfde maat te geven als je membramen anders veert dit dunne materiaal eromheen en gaat kapot.<P>Ik schat dat zo'n klus 3 weken duurt.

#441 - 06/09/01 05:56 PM Re: inlaatmembraan
Anoniem
Ongeregistreerd

Dat van die voelermaat had ik ook al in gedachte, maar ik wist niet of het buigbaar genoeg was zonder dat het blijvend vervormd.<BR>Die flens in de vorm van het spruitstuk heb ik ook al een keer aan gedacht, maar hoe maak ik die flens dan aan het memraan (dakje) vast??? Het mooiste zou natuurlijk zijn als je het uit een blok metaal freest,maar daar heb ik de mogelijkheid niet voor en met lassen gaat het denk ik te veel vervormen (de schuine vlakken van het dakje moeten immers glad en recht blijven)

#442 - 07/09/01 10:46 AM Re: inlaatmembraan
Joan Offline

65000km gereden

Lokatie: Hoogland
Hardsolderen met zilversoldeer.<BR>Zo'n staafje kost wel een paar centen maar je hebt maar weinig nodig.<BR>Het is te smelten met een "scherpe" butagasbrander

Moderator:  Joan 
Links
Solex website
Solex fotoalbum
Solex clubs
Solex Startpagina
Brommers Startpagina

Advertentie..
Advertentie....
Forum Statistieken
2011 Leden
20 Forums