|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|
3 geregistreerd (FFAnders, solexnl, Roelof),
9
Gasten en
1
Zoekmachine online. |
|
Sleutel:
Admin,
Globale Moderator,
Mod
|
|
|
#44206 - 24/08/10 01:45 AM
Re: Laatste startplaatsen 24 uurs solex race
[Re: Jan]
|
250km gereden
Lokatie: Nederland, Heeswijk-Dinther
|
Op onze site staat de top-tien de rest van de uitslagen volgt snel. Ook staat er een foto van het winnende dames team op www.24uurssolexrace.nlZet 12-13-14 augustus vast vast in je agenda want dan gaat de 24-uurs Solexrace 2011 van start! Grtz Willemlex
|
|
|
|
|
|
#44207 - 24/08/10 02:01 AM
[Re: ghostrider]
|
250km gereden
Lokatie: Nederland, Uden
|
Echt serieus moet je het allemaal niet nemen denk ik;
Regel 11: Er mogen zich geen frame’s, blokken en wielen in de pitstraat en rennerskwartier bevinden. ->Bij team 1 (de uiteindelijke nr2) stond gewoon een reserve solex tegen de pitbox aan en tevens stond het busje van de berijder/sponsor er ook nog eens bij. Wat zou daar allemaal ingezeten hebben of was het lekker slapen in de bus.In ieder geval een voordeel wat de andere 124 teams niet hadden.
Regel 4: Tot de standaardklasse(volgens mij hebben ze maar 1 klasse) behoren die solexen waarvan de buitenkant van het frame en het stuur en het gehele motorblok, inclusief de uitlaat, in originele uitvoering verkeerd. -> de e-slox van die 3 leuke blondjes kon hier niet echt aan voldoen en ik heb ook veel ossen/mountainbike sturen gezien.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Dus een verekkes leuk evenement wat echt het bekijken waard is maar waarvan je het wedstrijd element absoluut niet serieus moet nemen. Meedoen is het belangrijkst. Ze hebben voor over de 20.000 euro voor Kika opgehaald. Volgend jaar misschien toch maar eens mee doen!!
|
|
|
|
#44226 - 24/08/10 06:58 PM
[Re: Joen]
|
250km gereden
|
Ik weet zeker dat er eerlijk is geteld, maar sommige mensen zijn nu eenmaal slechte verliezers. Elke solex had een eigen transponder dus daar kan helemaal niet mee gerommeld worden. Het team van de winnaars bestond uit motor- en fietscrossers dus die weten hoe ze moeten sturen.
Bij team 1 stond inderdaad een bus vol onderdelen maar dat was ook de bedoeling want dat was het verkooppunt voor onderdelen. Als die er niet was geweest hadden heel veel teams op moeten geven vanwege materiaalpech.
De e-solex doet ook niet mee voor de klassering die vinden het gewoon leuk!
Wij vinden het wedstrijdelement zeker wel serieus en we doen er alles aan om het eerlijk te laten verlopen maar zoals ik in een eerder bericht al zei die discussie zal er altijd blijven. Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Ervaar het zelf volgend jaar jullie zijn van harte welkom!
|
|
|
|
|
|
#44237 - 24/08/10 11:23 PM
[Re: willemlex]
|
15000km gereden

Lokatie: Middelbeers
|
Het winnende team (toevallig ook hoofdsponsor  ) deed 6,5 minuut over een ronde. Ze lagen volgens de uitslag 19 ronden voor op nummer 2. Dat is dus 19 x 6,5 min.= 123,5 minuut oftewel meer dan 2 uur ! Dat geloof je toch zeker zelf niet hè. Nogmaals, dit is mij verteld door verschillende teams, die het er niet mee eens waren. En zo koel berekend en beredeneerd lijkt het mij ook een onwaarschijnlijkheid. Bovendien geloof ik niet dat het allemaal slechte verliezers zijn.
|
|
|
|
#44243 - 25/08/10 06:17 AM
[Re: ghostrider]
|
30000km gereden

Lokatie: Kinderdijk
|
Het winnende team (toevallig ook hoofdsponsor  ) deed 6,5 minuut over een ronde. Ze lagen volgens de uitslag 19 ronden voor op nummer 2. Dat is dus 19 x 6,5 min.= 123,5 minuut oftewel meer dan 2 uur ! De teams (3 stuks) waar ik afgelopen weekend kennis mee gemaakt heb bevatte 2 Dames (coureuzes,of zo  ) waarvan er een een rondetijd gemaakt heeft van 6min 36sec. Als ik het me goed herinner heeft team 1 rondes gereden ver onder de 6 minuten. Ik heb gehoord dat het parcours korter was dan 5 km.(kan Willemlex antwoord op geven) Een klein rekensommetje zegt wat over de gereden snelheid. Langs de verharde weg stond ook een bord welk de snelheid aan gaf,bij sommige dus over de 40km/uur.
|
|
|
|
#44246 - 25/08/10 06:58 AM
[Re: FFAnders]
|
15000km gereden

Lokatie: nederland heinkenszand
|
Het winnende team (toevallig ook hoofdsponsor  ) deed 6,5 minuut over een ronde. Ze lagen volgens de uitslag 19 ronden voor op nummer 2. Dat is dus 19 x 6,5 min.= 123,5 minuut oftewel meer dan 2 uur ! De teams (3 stuks) waar ik afgelopen weekend kennis mee gemaakt heb bevatte 2 Dames (coureuzes,of zo  ) waarvan er een een rondetijd gemaakt heeft van 6min 36sec. Als ik het me goed herinner heeft team 1 rondes gereden ver onder de 6 minuten. Ik heb gehoord dat het parcours korter was dan 5 km.(kan Willemlex antwoord op geven) Een klein rekensommetje zegt wat over de gereden snelheid. Langs de verharde weg stond ook een bord welk de snelheid aan gaf,bij sommige dus over de 40km/uur. Als ik het snel uitreken ( 6 minuten over 5 kilometer is gelijk aan 60 minuten over 50 kilometer )dus 50 kilometer per uur, waar is dan de lasergun waar over eerder is gepraat. groeten Carl
|
|
|
|
|
|
#44257 - 25/08/10 07:18 PM
[Re: Roelof]
|
250km gereden
|
Met alle respect mensen maar zorg dat je eerst goed wordt geïnformeerd voor dat je commentaar gaat leveren. -Team 1 is helemaal geen sponsor laat staan hoofd sponsor?? -In de uitslag team 1 geen 19 rondes voor op nr 2 maar 2 rondes. Het parcours was ong 3,3 km lang. -de wedstrijdleiding bestaat uit mensen van de M.O.N. je denkt toch niet dat die er iets mee winnen om de uitslag te beïnvloeden?? Hun hebben hun naam hoog te houden. -Er is bijna 24 uur lang gecontroleerd met de lasergun. De uiteindelijke winnaar hebben ze continu in de gaten gehouden, die hielden zich precies aan 40 km/h. Dat was niet van iedereen te zeggen dus degene die zijn gesnapt zijn ook rondes terug gezet. -Eerlijk = eerlijk als je je solex zo uit de schuur pakt om voor de overwinning te gaan denk ik niet dat je kans maakt. De top 20 is heel erg fanatiek en die zullen de gaten op zoeken in het reglement en hun solex veel beter voorbereiden. Zoals bijv dubbele binnenband met stikstof, benzine uit Duitsland, etc. Het allerbelangrijkste is gewoon dat je solex niet stuk loopt want daar verlies je de meeste tijd mee. De teams die niet stuk rijden komen met een solex die tussen de 32-35 km/h loopt al een heel eind in de top 20. Daarnaast heb je ook nog mensen die fanatiek meetrappen vanuit elke bocht. -Jammer dat er een goed doel aan is gekoppeld???? Hier hoef ik niet eens op te reageren.
Maar je hoeft ook niet mee te doen en je hoeft ook niet te komen kijken, het mag! (bijna) iedereen was laaiend enthousiast en we hebben nu alweer mail van mensen die volgend jaar meedoen. Kijk volgende week maar in de Panorama en Motor magazine hoe hun het hebben ervaren. Discussies blijf je bij een wedstrijd altijd houden maar als je commentaar levert zorg dat het gegrond is. Er is niks zo gemakkelijk als commentaar leveren als je het zelf niet organiseert. Wij proberen er alles aan te doen om de race zo eerlijk mogelijk te laten verlopen, van elke race leer je weer(zowel deelnemers als organisatie) Zoals ik al zei: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!
|
|
|
|
|
|
|
2011 Leden
20 Forums
3149 Onderwerpen
35694 Berichten
Max Online: 58 @ 12/03/12 01:34 AM