|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|
1 geregistreerd (Roelof),
10
Gasten en
1
Zoekmachine online. |
|
Sleutel:
Admin,
Globale Moderator,
Mod
|
|
|
#44689 - 05/09/10 08:38 AM
Re: Experiment tankjes verzinken
[Re: Roelof]
|
Wikkelbie
30000km gereden

Lokatie: Boxtel
|
Ik heb een aantal tankjes laten verzinken, ze moeten nog inelkaar gesoldeerd worden, iemand dit vaker gedaan?
Ik wil ook nog een aantal zelf vertinnen aan de binnenkant, eerst zoutzuren en dan tin laten vloeien, iemant dit ook al vaker gedaan.
Foto is niet zo duidelijk maar ze zien er goed uit, binnen en buiten kant mooi verzinkt. Vroeger wel een zinke dakgoot gesoldeerd, maar dat ging toen met zoutzuur als vloeimiddel. misschien heeft bovengenoemde firma daar ook een oplossing voor, informeren Roelof. Zoutzuur gaat prima, ook om de tank te ontroesten, laat je het daarna even staan kan je er bij blijven staan dat het weer gaat roesten, nou heb ik gehoord dat je dat kan tegen gaan door gootsteen ontstopper(caustiksoda) te mengen met water en daar gelijk de tankjes in te dompelen???? dat geloof ik niet maar ben geen chemicus "caustiksoda" is "loog" ken je dat??? Niet aanraken, alles lost erin op. Maak of koop nou een straalkastje, en niet allemaal met die chemische troep.
|
|
|
|
#44691 - 05/09/10 08:49 AM
[Re: Jan]
|
60000km gereden

Lokatie: Exloo (Dr)
|
Ik heb een aantal tankjes laten verzinken, ze moeten nog inelkaar gesoldeerd worden, iemand dit vaker gedaan?
Ik wil ook nog een aantal zelf vertinnen aan de binnenkant, eerst zoutzuren en dan tin laten vloeien, iemant dit ook al vaker gedaan.
Foto is niet zo duidelijk maar ze zien er goed uit, binnen en buiten kant mooi verzinkt. Vroeger wel een zinke dakgoot gesoldeerd, maar dat ging toen met zoutzuur als vloeimiddel. misschien heeft bovengenoemde firma daar ook een oplossing voor, informeren Roelof. Zoutzuur gaat prima, ook om de tank te ontroesten, laat je het daarna even staan kan je er bij blijven staan dat het weer gaat roesten, nou heb ik gehoord dat je dat kan tegen gaan door gootsteen ontstopper(caustiksoda) te mengen met water en daar gelijk de tankjes in te dompelen???? dat geloof ik niet maar ben geen chemicus "caustiksoda" is "loog" ken je dat??? Niet aanraken, alles lost erin op. Maak of koop nou een straalkastje, en niet allemaal met die chemische troep. Het berijf waar ik mijn spullen laat trommelverzinken hebben een dompelbad na het zoutzuren met koustiksoda oplossing, volgens hun is het wel een beetje anders als in de winkel.
|
|
|
|
|
#44696 - 05/09/10 09:16 AM
[Re: Roelof]
|
Wikkelbie
30000km gereden

Lokatie: Boxtel
|
het carter van de solex is van zamak, Peter vennix heeft al meerdere keren geroepen dat het een zooi is, ik dacht valt wel mee, maar hij heeft gelijk!!!!!
Het spul blijft "werken". Zo ook het hooftlager, het zamak zet behoorlijk uit, terwijl je lager daar niet helemaal in mee gaat, snap je??? bij een normaal blokje gaat het allemaal nog wel, maar we zijn ze ook aan het opvoeren, dan komen er problemen. Je hoor het, een mechanisch rotgeluid gaat er uit je blokje komen.
Rotax had dat vroeger ook, en hebben het opgelost door er een kuntstof ring om het lager te zetten, deze vangt het op.
om nu ook een behoorlijke afdichtng te krijgen, hebben we het carter uitgekotterd tot 30 mm, je houd dan een materiaal dikte van 4,5 over, laten ze nu daar precies een echte kering voor hebben.
ik heb er deze week een paar uur mee gereden, en het blokje is muistil, en de afdichting is in orde.
Zie foto's
Bijlagen
kuntsof-ring.jpg (104 downloads)kering.jpg (99 downloads)kering1.jpg (90 downloads)
Bewerkt door Jan (05/09/10 10:02 AM)
|
|
|
|
|
2011 Leden
20 Forums
3150 Onderwerpen
35701 Berichten
Max Online: 58 @ 12/03/12 01:34 AM
|