|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|
0 geregistreerd (),
6
Gasten en
1
Zoekmachine online. |
|
Sleutel:
Admin,
Globale Moderator,
Mod
|
|
|
#44746 - 06/09/10 09:29 AM
Re: Experiment tankjes verzinken
[Re: Roelof]
|
Wikkelbie
30000km gereden

Lokatie: Boxtel
|
Roelof, dan heb je er waarschijnlijk al veel speling op gehad. Ik geloof niet zo in lijmen, in dit geval dan. Het uitzetten van het zamak en het lager scheeld teveeeeel. Ik heb diverse proefen in de oven gedaan, 80 graden. Ik ben ook nog op zoek naar het juiste kunstof, probeer nu werkstof-S, ik moet erachter zien te komen wat toen rotax gebruikte.
Die o-ring werkt ook niet, het busje achter je hooftlager is uit mijn hooft 21mm, en loopt vrij precies in de caterhals. Ook dat geeft vrijving/geluid als het lager op en neer kan. (is te zien, tekend zicht af). Daarom daar een echte kering 20x30x4,5 en dus is het busje achter je lager 20 mm, nu kan hij niet meer "aanlopen"
Het blokje wat ik zo gedaan heb, klonk echt als een naaimachine, zonder bijgeluid/lekkage aan de rol, en loopt ruim 45 km. Nu even km's maken om te zien of het kunstof (werkstof-S) zich houd.
We blijven bezig!!!!
Bewerkt door Jan (06/09/10 09:35 AM)
|
|
|
|
#44747 - 06/09/10 04:05 PM
[Re: Jan]
|
65000km gereden

Lokatie: Hoogland
|
lekkere discussie over van alles en nog wat: zo maar een paar antwoorden, Ja ik heb ervaring met vertinnen, gaat zeer goed als je S39 gebruikt doe het wel buiten en liefst als je al kaal bent want er komt een vreselijke zure rook af die neerslaat op alles in de omgeving, een milde brde vlam gebruiken ander krijg je lokaal hotspots en zet je tank lokaal meer uit dan in de omgeving ( hitte is uitzetten) je krijgt dan mogelijk een golfbaan.
Zuur en caustic, ja dat gaat goed, caustic is NaOH en zuur is HCl, de H en de OH worden water bij de reactie en de Na en de Cl worden NaCL en dat is keukenzout dus goed naspoelen ander roest het aan het zout. Pas op met teveel caustic de reactie kan nogal heftig zijn, je moet precies genoeg hebben, de Ph moet neutraal worden (7) gebruik dan een Ph indicator
Met die lagers van Jan, daar hebben we vooraf al wat PM's over heen en weer gestuurd dus ik wist dat het eraan zat te komen
en inderdaad, Jan Vennix is niet de enige die Zamac maar Sjhut vind, hier is er nog zo een.
|
|
|
|
#44818 - 08/09/10 08:24 AM
[Re: Jan]
|
60000km gereden

Lokatie: Exloo (Dr)
|
het carter van de solex is van zamak, Peter vennix heeft al meerdere keren geroepen dat het een zooi is, ik dacht valt wel mee, maar hij heeft gelijk!!!!!
Het spul blijft "werken". Zo ook het hooftlager, het zamak zet behoorlijk uit, terwijl je lager daar niet helemaal in mee gaat, snap je??? bij een normaal blokje gaat het allemaal nog wel, maar we zijn ze ook aan het opvoeren, dan komen er problemen. Je hoor het, een mechanisch rotgeluid gaat er uit je blokje komen.
Rotax had dat vroeger ook, en hebben het opgelost door er een kuntstof ring om het lager te zetten, deze vangt het op.
om nu ook een behoorlijke afdichtng te krijgen, hebben we het carter uitgekotterd tot 30 mm, je houd dan een materiaal dikte van 4,5 over, laten ze nu daar precies een echte kering voor hebben.
ik heb er deze week een paar uur mee gereden, en het blokje is muistil, en de afdichting is in orde.
Zie foto's Kan het niet goed zien op de fotos maar heb je de carterhals helemaal weg gekotterd Ik zie dat het nieuwe lager ook 2mm dunner is, hij zit nu dan toch dieper in het carter, heb je een nieuwe afstandbus gedraaid, vulringen gebruikt?
|
|
|
|
|
#44840 - 09/09/10 07:33 AM
[Re: Roelof]
|
Wikkelbie
30000km gereden

Lokatie: Boxtel
|
Ja, carter gewoon uitkotteren tot 30 mm, wat je overhoud is meer dan voldoende om de kering te zetten. Let op!! Dit moet wel in lijn liggen. het kunstof zit een randje ingedraaid, kunstof ring is dus 12,2 dit omdat de afdichting er niet meer achter zit, en het lager valt er dan precies 10 mm in. maar dat werk-stof S wat ik nu aan het proberen ben, laat zich niet zo makkelijk draaien, daar heb je weer speciale beitels voor, en die heb ik niet. Dus ga ik er een stalen ring achter zetten.
Zal binnen kort wat beter foto's maken. Maak een nieuw blokje de eerste is aan het testen. En tot op heden zie het er goed uit. Hij 47 km gelopen,top snelheid. Geen "geknetter" meer. en bij de rol mooi droog. Omdat de volle krukkas niet goed is uitgebalceerd krijg je wel met die snelheid trilingen, voor het testen alleen maar beter, krijg die kunstof bus flink op zijn donder, maar in de toekomst moeten die trillingen eruit.
trillingen vernietigen je vermogen!!!!!!
Bewerkt door Jan (09/09/10 08:02 AM)
|
|
|
|
|
2011 Leden
20 Forums
3151 Onderwerpen
35702 Berichten
Max Online: 58 @ 12/03/12 01:34 AM
|