|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|
1 geregistreerd (JeroenB),
7
Gasten en
1
Zoekmachine online. |
|
Sleutel:
Admin,
Globale Moderator,
Mod
|
|
|
#44847 - 09/09/10 08:03 AM
Re: Experiment tankjes verzinken
[Re: Jan]
|
60000km gereden

Lokatie: Exloo (Dr)
|
Ja, carter gewoon uitkotteren tot 30 mm, wat je overhoud is meer dan voldoende om de kering te zetten. Let op!! Dit moet wel in lijn liggen. het kunstof zit een randje ingedraaid, kunstof ring is dus 12,2 dit omdat de afdichting er niet meer achter zit, en het lager valt er dan precies 10 mm in. maar dat werk-stof S wat ik nu aan het proberen ben, laat zich niet zo makkelijk draaien, daar heb je weer speciale beitels voor, en die heb ik niet. Dus ga ik er een stalen ring achter zetten.
Zal binnen kort wat beter foto's maken. Maak een nieuw blokje de eerste is aan het testen. En tot op heden zie het er goed uit. Hij 47 km gelopen, geen "geknetter" meer. en bij de rol mooi droog. Omdat de volle krukkas niet goed is uitgebalceerd krijg je wel met die snelheid trilingen, voor het testen alleen maar beter, krijg die kunstof bus flink op zijn donder, maar in de toekomst moeten die trillingen eruit.
trillingen vernietigen je vermogen!!!!!! Ben benieuwd naar de fotos Jan, erg interesant allemaal.
|
|
|
|
|
#44849 - 09/09/10 08:30 AM
[Re: Roelof]
|
30000km gereden

Lokatie: Kinderdijk
|
Wat voor brandstof gebruik jij Roelof, sprak vandaag iemand die al 8 jaar met tancure rijd, maar rijd wel altijd met shell-V power, dit schijnt beter te zijn???? Iemand ervaring mee??? Ik gebruik euro 95, misschien iemand die weet wat de samenstelling is van de div. benz. soorten. De oliemaatschapijen kunnen daar een antwoord op geven want er zijn veeeel verschillende samenstellingen en toevoegingen , moet je Hóóóógere chemie voor gestudeerd hebben  http://www.elmhurst.edu/~chm/vchembook/514gasoline.html
|
|
|
|
#44851 - 09/09/10 08:39 AM
[Re: FFAnders]
|
Wikkelbie
30000km gereden

Lokatie: Boxtel
|
Wat voor brandstof gebruik jij Roelof, sprak vandaag iemand die al 8 jaar met tancure rijd, maar rijd wel altijd met shell-V power, dit schijnt beter te zijn???? Iemand ervaring mee??? Ik gebruik euro 95, misschien iemand die weet wat de samenstelling is van de div. benz. soorten. De oliemaatschapijen kunnen daar een antwoord op geven want er zijn veeeel verschillende samenstellingen en toevoegingen , moet je Hóóóógere chemie voor gestudeerd hebben  http://www.elmhurst.edu/~chm/vchembook/514gasoline.html Weet Joan wel, ik haak af Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
|
|
|
|
#44854 - 09/09/10 04:04 PM
|
65000km gereden

Lokatie: Hoogland
|
ik zal toch eens kijken naar een 4 klauw voor mijn draaibank dan kan ik ook een carter inspannen, Het kan ook zonder 4 klauw, ik heb meerder opspanstukken gemaakt voor in de 3 klauw waar ik het carter op kan bouten. Alleen is het bewerken in stappen, eerst opspannen op lange doorn met flens zodat je de plaats waar het carterdeksel zit evenkan vlakken en centrisch draaien ( is maar gietwerk) en dan het carter omkeren en vastbouten op een vlakke plaat met borst om aan de andere kant te kunnen werken
|
|
|
|
#44858 - 09/09/10 04:25 PM
[Re: Jan]
|
65000km gereden

Lokatie: Hoogland
|
Wat voor brandstof gebruik jij Roelof, sprak vandaag iemand die al 8 jaar met tankcure rijd, maar rijd wel altijd met shell-V power, dit schijnt beter te zijn???? Iemand ervaring mee??? de grote kracht van V-power is dat er GTL in zit. Dat zegt niemand wat. Daarom dit: GTL staat voor Gas-To-Liquids en het komt uit een speciale fabriek in Bintulu. daar maken we via een gepatenteerd proces uit aardgas benzine fracties. Dit zijn dan koolwaterstoffen ( verbindingen tussen Koolstof en waterstof) die we qua formule precies kunnen "tunen" want we beginnen met CO ( koolmonoxide) en losse waterstof, dat knopen we aan elkaar, daar komt wel water bij vrij maar dat werken we weg. In aardolie ( de ruwe dus) zitten allerlei onvoorspelbare verbindingen, die scheiden we via destillatie ( dat is een kookpunt/verdamp/condens methode) zo goed mogelijk in stukjes die we "Benzine" "Diesel" en "Kero" noemen, maar omdat er meerdere verbindingen binnen 1 kookpunt vallen, elkaar leuk vinden bij dezelfde temperatuur dus bevat dit distillaat dus meerdere verbindingen waarvan sommige slechte eigenschappen hebben voor onze motor, daar moet je mee leven ( Oa stoffen die we ook kennen als "oplosmiddel") Door GTL bij brandstof te gooien verdun je dus die slechte jongens. Alleen GTL gebruiken is te duur en kan die fabriek gewoon niet leveren. We hebben net een nieuwe fabriek gebouwd ( ik geloof tegen 7 miljard) dus er komt meer aan. Verder moet er tegenwoordig verplicht ethanol bij ( een "bio" fracties) want dat is CO2 vriendelijk ( neutraal wil ik het niet noemen)
|
|
|
|
#44883 - 11/09/10 06:27 AM
|
Wikkelbie
30000km gereden

Lokatie: Boxtel
|
Vandaag een nieuw carter uitgekotterd, en hierbij nieuwe foto's. Met de draaitafel op mijn freesbank gaat dat heel gemakkelijk. die hebben in het midden een "pasgat"zitten, in dit geval toevallig 40 mm, ook de maat van het hooftlager, dus een paspen van 40 mm in de draaitafel, en daar je carter overheen steken. Nu frees je mooi in lijn, en komt de kering mooi op zijn plek.
het busje wat achter het lager zit is 21 mm, deze moet terug naar 20 mm.(kering maat) Omdat we zelf altijd met een vrijloop lager/koppeling rijden gebruiken we een hardchrome bus van 20 mm. Dat zelfde materiaal gebruik ik dan natuurlijk ook voor dat busje. Nu heb je een echte afdichting, je hoeft nu ook niet meer bang te zijn als je een keer een tik tegen je krukas geeft, dat het zaakje lekt.
En we gebruiken de laatste tijd Bosch vliegwielen, de spoelen de puntjes zijn van hele goede kwaliteit, en alles is nog nieuw te krijgen.
Bijlagen
kering3.jpg (92 downloads)kering4.jpg (80 downloads)kering5.jpg (80 downloads)bosch-ontsteking.jpg (118 downloads)freesbank.jpg (218 downloads)
Bewerkt door Jan (11/09/10 06:29 AM)
|
|
|
|
|
2011 Leden
20 Forums
3151 Onderwerpen
35702 Berichten
Max Online: 58 @ 12/03/12 01:34 AM
|