Ben in het bezit van een solex type 5000 In het frame staat een nummer 5102832 wat ik niet terug kan vinden op alle lijsten die ik hier op dit forum ben tegen gekomen.Ook het motor nummer 3733412 kan ik nergens terug vinden.Het is een nederlandse solex. Wie o wie kan mij helpen zodat ik wat kan met deze nummers
Ben in het bezit van een solex type 5000 In het frame staat een nummer 5102832 wat ik niet terug kan vinden op alle lijsten die ik hier op dit forum ben tegen gekomen.Ook het motor nummer 3733412 kan ik nergens terug vinden.Het is een nederlandse solex. Wie o wie kan mij helpen zodat ik wat kan met deze nummers
3 topics naar boven staat het antwoord, hoe moeilijk kan het zijn. Bouwjaar bepalen aan de hand van frame nummer.
Dan moet je beter kijken want ik zie het wel, en met zelf kijken leer je het meest. En het exacte nummer staat ook niet in de lijst je moet het nummer dichtst in de buurt nemen.
Dan moet je beter kijken want ik zie het wel, en met zelf kijken leer je het meest. En het exacte nummer staat ook niet in de lijst je moet het nummer dichtst in de buurt nemen.
Als je dan ook wil zeggen wat je hebt gezien dan weet het een ander ook .Misschien snapt hij je lijst niet Volgens mij is het blok van een 2200/3800 van 1966 Frame is van ????? weet jij het Roelof
Jan is af: 1>> hij weet het antwoord niet 2>> hij verschuilt zich achter anderen 3>> hij houdt zich niet aan zijn woord ("ik doe niet mee" en is de eerste die antwoord)
ZUCHT
even een uitleg: elk getal in het rijtje staat voor een duizendtal aan produkten (41 staat dus voor 41.000 produkten) zeg bijvoorbeeld dat het gaat om "eier wekkers" toen ze "1" gingen maken wisten ze nog niet dat het een succes zou worden, dus al helemaal niet dat ze ergens bij 70 zouden eindigen. Bij "5" kregen ze wat klachten en begonnen aan een verbeterd model te denken intussen werd het oude ding volgens model "1" nog steeds gemaakt echter bij "9.571" waren ze het zat en maakten vanaf dat ogenblik een nieuw model, te beginnen met productienummer 9.572 omdat dat niet helemaal pastte met de gekozen filosofie van product identificatie ( de laatste "1000" eraf werd dit model meteen al "10" genoemd, vanaf nummer 10.000 klopt dat toch ? Het kan altijd beter en kommentaar krijg je toch dus datzelfde verhaal van hierboven kun je ook schrijven voor de nummers 22, 37 en zo verder uit het rijtje. het gaat goed met de constructies, steeds minder klachten en steeds meer vraag dus de nummers liggen wat verder uit elkaar bovendien weet je vooraf niet hoe goed een serie is dus je weet ook niet van te voren of je volgende model een 40,41, 42 en zo verder is als je net aan model 37 bent begonnen.
Nou wat is dan de "17" die ik heb ?? een model type ...
Snap nu de opbouw van de frame nummers.Heb vorige week contact opgenomen met de oude eigenaar van de solex en gevraagd waar de solex toendertijd is gekocht.Dit bleek een fietsemaker in Rhoon te zijn en deze had nog steeds zijn zaak.Heb hem gevraagd of hij nog kon achterhalen wanneer de solex geleverd was. zijn archief bleek compleet te zijn en kreeg vanmorgen een telefoontje dat hij alle gegevens nog in de boeken had staan van de levering van de solex.hij is geleverd in Maart 1972 kreeg van hem te horen dat ik tweede eigenaar ben geworden.In ieder geval bedankt voor alle geleverde informatie.
Snap nu de opbouw van de frame nummers.Heb vorige week contact opgenomen met de oude eigenaar van de solex en gevraagd waar de solex toendertijd is gekocht.Dit bleek een fietsemaker in Rhoon te zijn en deze had nog steeds zijn zaak.Heb hem gevraagd of hij nog kon achterhalen wanneer de solex geleverd was. zijn archief bleek compleet te zijn en kreeg vanmorgen een telefoontje dat hij alle gegevens nog in de boeken had staan van de levering van de solex.hij is geleverd in Maart 1972 kreeg van hem te horen dat ik tweede eigenaar ben geworden.In ieder geval bedankt voor alle geleverde informatie.
Wat staat hier nou, de fietsenmaker had al uitgevonden dat hij uit 1972 was, volgens mij zit je ons voor de gek te houden.
Joan
65000km gereden
Lokatie: Hoogland
overigens is het systeem zoals ik beschreven heb voor de franse motornummers, hier in NEDERLAND zijn we gewoon door gaan nummeren en hebben we de types een naam gegeven, daarbij loopt de naamgeving voor de motoren dwars door de naamgeving van de frames heen. de frame types en de motor types zijn niet synchroon mee veranderd