mei
M Di W Do V Za Zo
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
Advertentie.
Laatste foto
Solex 2200, gereed
Zonsondergang gevangen in de Solex
Solex Peperbus 1950 met klinkje
Wie is online
1 geregistreerd (FFAnders), 10 Gasten en 1 Zoekmachine online.
Sleutel: Admin, Globale Moderator, Mod
Onderwerp opties
Stem op dit onderwerp
#46338 - 22/10/10 02:43 AM voordelen van race caterdeksel met membraam
Harding Offline
1000km gereden

Lokatie: Goes
kan iemand mij vertellen wat de voordelen zijn van een race caterdeksel met membraam en of het ook zin heeft om dit op een solex te zetten waar mee op de openbare weg gereden word

ook wil ik graag weten hoe de werking is

mvg rinus

#46371 - 22/10/10 04:08 PM Re: voordelen van race caterdeksel met membraam [Re: Harding]
Joan Offline

65000km gereden

Lokatie: Hoogland
Origineel bericht van: Harding
kan iemand mij vertellen wat de voordelen zijn van een race caterdeksel met membraam en of het ook zin heeft om dit op een solex te zetten waar mee op de openbare weg gereden word

mvg rinus

Het heeft geen zin om dat op een solex te zetten voor de openbare weg.
het zuigt ongelooflijk veel vuil aan vanwege het spatten van de band en je kan je brandstof mengsel niet regelen behalve dan op vol gas.
Voor de race doe je het om zoveel mogelijk vermogen uit de solex te halen binnen het REGLEMENT.
voor de openbare weg heb je geen reglement, dan zet je er gewoon een 18 mm carburateur op en een uitlaat met een bocht van 30 mm

Hoe het werkt: wel je hebt een verende membraanplaatje dat aan 1 kant is opgehangen net als een mondharmonika, zuig je dan gaat hij open en stroomt er lucht het carter in zodra er geperst wordt dan veert hij dicht.
Bijna elke tweetakt werkt nu met membraan inlaten.
Yamaha is waarschijnlijk niet de uitvinder (ik meen Boyesen) maar heeft het systeem wel groot gemaakt met zijn RD motoren.

( waarschijnlijk had je willen vragen: hoe monteer je dat in een solex ? maar dat heb je niet gevraagd en ik kan geen antwoorden geven op vragen die niet gesteld zijn)

Bewerkt door Joan (22/10/10 04:08 PM)

#46381 - 23/10/10 01:31 AM Re: voordelen van race caterdeksel met membraam [Re: Joan]
Harding Offline
1000km gereden

Lokatie: Goes
Origineel bericht van: Joan
[quote=Harding]kan iemand mij vertellen wat de voordelen zijn van een race caterdeksel met membraam en of het ook zin heeft om dit op een solex te zetten waar mee op de openbare weg gereden word

mvg rinus

Het heeft geen zin om dat op een solex te zetten voor de openbare weg.
het zuigt ongelooflijk veel vuil aan vanwege het spatten van de band en je kan je brandstof mengsel niet regelen behalve dan op vol gas.
Voor de race doe je het om zoveel mogelijk vermogen uit de solex te halen binnen het REGLEMENT.
voor de openbare weg heb je geen reglement, dan zet je er gewoon een 18 mm carburateur op en een uitlaat met een bocht van 30 mm

Hoe het werkt: wel je hebt een verende membraanplaatje dat aan 1 kant is opgehangen net als een mondharmonika, zuig je dan gaat hij open en stroomt er lucht het carter in zodra er geperst wordt dan veert hij dicht.
Bijna elke tweetakt werkt nu met membraan inlaten.
Yamaha is waarschijnlijk niet de uitvinder (ik meen Boyesen) maar heeft het systeem wel groot gemaakt met zijn RD motoren.

( waarschijnlijk had je willen vragen: hoe monteer je dat in een solex ? maar dat heb je niet gevraagd en ik kan geen antwoorden geven op vragen die niet gesteld zijn) [/quote

Bedankt vaar de reacties

het is mij duidelijk het is dus niets voor op de openbare weg ik zat te denken dat mijn solex er harder door zou trekken /harder lopen hoeft noet hij loopt met wind mee 40 ,maar als het te veel vuil aantrek is het geen optie dan zit ik na ieder ritje mijn solex blokje schoon te maken, en achteraf gedacht als mijn solex harder trekt dan remt hij nog minder dus gezien het onderhoud en de veiligheid wat nog belangrijker is ! er maar van af zien , in ieder geval allen bedankt voor de reactie,s

Mvg Rinus

Moderator:  Joan, Roelof 
Links
Solex website
Solex fotoalbum
Solex clubs
Solex Startpagina
Brommers Startpagina

Advertentie..
Advertentie....
Forum Statistieken
2011 Leden