mei
M Di W Do V Za Zo
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
Advertentie.
Laatste foto
Solex 2200, gereed
Zonsondergang gevangen in de Solex
Solex Peperbus 1950 met klinkje
Wie is online
1 geregistreerd (Jan), 6 Gasten en 1 Zoekmachine online.
Sleutel: Admin, Globale Moderator, Mod
Pagina 2 van 2 < 1 2
Onderwerp opties
Stem op dit onderwerp
#52669 - 08/03/11 07:56 AM Re: solex verkeerd op kent gezet tijdens schouwen ???? [Re: dehaan]
Alfons_Amuse Offline
25000km gereden

Lokatie: Middelburg
Ik ben het met John eens.
Hun maken een fout.
Ik denk dat ze dit toch wel herstellen. (gratis)
Zo niet de consumenten bond of radar er overheen.

Oto van der Heem goudbies 1966, alias 'My Amuse' en Puch MV50 1972 Skyhunter.

#52670 - 08/03/11 08:19 AM Re: solex verkeerd op kent gezet tijdens schouwen ???? [Re: Alfons_Amuse]
FFAnders Offline
30000km gereden

Lokatie: Kinderdijk
Origineel bericht van: Alfons1959
Hun maken een fout.
Ik denk dat ze dit toch wel herstellen. (gratis)Zo niet de consumenten bond of radar er overheen.

Origineel bericht van: zeezoutIk kan me haast niet voorstellen dat de RDW dit soort fouten maakt. Temeer omdat op het kentekenbewijs ook staat waar het nummer op het frame staat ingeslagen.
Is dat kentekenbewijs wel zuiver?

Heb het zelf ook meegemaakt , de fout/vergissing was niet bij de RDW maar bij het schouwen (in 2005).
Daar had de rijwielhandelaar/schouwer een 3 voor een 5 aangezien en een geel kenteken laten maken.
Ik wilde een blauwe plaat ,formaliteit,toen kwamen ze(RDW) erachter >>> €160,- ,Kassa

Denk het niet ,de RDW heeft de aangevoerde gegevens verwerkt.
Ervanuitgaande dat deze correct zijn.

Bewerkt door FFAnders (08/03/11 08:21 AM)

Altijd normaal is ook niet normaal crazy

#52674 - 08/03/11 09:24 AM Re: solex verkeerd op kent gezet tijdens schouwen ???? [Re: FFAnders]
Alfons_Amuse Offline
25000km gereden

Origineel bericht van: FFAnders
Origineel bericht van: Alfons1959
Hun maken een fout.
Ik denk dat ze dit toch wel herstellen. (gratis)Zo niet de consumenten bond of radar er overheen.

Origineel bericht van: zeezoutIk kan me haast niet voorstellen dat de RDW dit soort fouten maakt. Temeer omdat op het kentekenbewijs ook staat waar het nummer op het frame staat ingeslagen.
Is dat kentekenbewijs wel zuiver?

Heb het zelf ook meegemaakt , de fout/vergissing was niet bij de RDW maar bij het schouwen (in 2005).
Daar had de rijwielhandelaar/schouwer een 3 voor een 5 aangezien en een geel kenteken laten maken.
Ik wilde een blauwe plaat ,formaliteit,toen kwamen ze(RDW) erachter >>> €160,- ,Kassa

Denk het niet ,de RDW heeft de aangevoerde gegevens verwerkt.
Ervanuitgaande dat deze correct zijn.

Ik blijf erbij, iemand maakt een fout. RDW of de schouwer. De consument mag niet de sigaar zijn. Hij heeft netjes betaald.
RDW zal zelf nooit toegeven. Ook zal de RDW de schouwer ook niet de schuld geven. Kan volgens mij niet.

Dit doet me denken aan een voorval met mijn oude moeder.
Het oude mensje was gevallen in de parkeerkelder van de gemeente Vlissingen. Door uistekende bouten was ze gevallen en in het ziekenhuis een gebroken arm en allerlei blauwe plekken. Heel erg. Toen ik de politie erbij haalde konden we niet de gemeente via de politie verantwoordelijk stellen. Dit staat in de wet. De politie kan de gemeente niet verantwoordelijk stellen.
Dus ik naar mijn schoonvader. Meester in de rechten, advocaadjes enz... Met een brief van mijn schoonvader, met wat stempels van advocaten, kregen we direct alle medewerking van de politie om de gemeente erbij te lappen. Geen enkel probleem meer. Alles vergoed binnen 10 dagen. Bril, jas, ambulance enz...
Moraal van het verhaal je hebt een jurist of advocaat nodig.

Ik ruik hier ook zoiets RDW en schouwer.
Even naar de rechtswinkel voor advies misschien.

#52677 - 08/03/11 03:50 PM Re: solex verkeerd op kent gezet tijdens schouwen ???? [Re: Alfons_Amuse]
Joan Offline

65000km gereden

Lokatie: Hoogland
Ik verwacht dat dit nog een verwarring is die bij het schouwen is ontstaan en niet direct bij het RDW vandaan komt.
er zijn veel merken waar framenummer en bloknummer hetzelfde zijn .
Als je een schouwer hebt met deze ervaring dan pakt hij gewoon het eerste beste nummer wat je ziet , zeker als je op het frame niet zo snel ( of helemaal niet) het nummer kan vinden.
het (on)handige van solex is dat voor de meeste typen het typekeurnummer niet naast het framenummer staat, vindt je het typekeurnummer wel dan wist je al dat je een "echte" brommer
had met een (motor/frame)nummer erbij was je al snel klaar.
Ook bij een steekpreof was dan je handelen nog wel uit te leggen.

Er zijn ellenlange discussies geweest in de periode van het schouwen over het hoe en wat en daar kwamen toen ook al dergelijke verhalen boven tafel Er zitten vast nog wel meer fouten in het systeem

#52717 - 09/03/11 05:52 AM Re: solex verkeerd op kent gezet tijdens schouwen ???? [Re: Joan]
carl Offline
15000km gereden

Lokatie: nederland heinkenszand
De fout ligt volgens mij bij de Schouwer en niet bij RDW.
Als de schouwingspapieren er nog van zijn dan kan je er misschien iets mee bereiken door de Schouwer aansprakelijk testellen.
Volgens mij gaat het precies zo als bij FF ( Ronald ) dat je gewoon 160,00 euro's gaat betalen aan RDW, anders moeten ze wel heel veel medelijden hebben.

Maar volgens de start van dit topic schijft De Haan, ( ik kan een solex kopen met ..... ) ik zou deze laten staan.

Groetjes Carl

#52756 - 09/03/11 07:40 AM Re: solex verkeerd op kent gezet tijdens schouwen ???? [Re: carl]
Alfons_Amuse Offline
25000km gereden

Origineel bericht van: carl
De fout ligt volgens mij bij de Schouwer en niet bij RDW.
Als de schouwingspapieren er nog van zijn dan kan je er misschien iets mee bereiken door de Schouwer aansprakelijk testellen.
Volgens mij gaat het precies zo als bij FF ( Ronald ) dat je gewoon 160,00 euro's gaat betalen aan RDW, anders moeten ze wel heel veel medelijden hebben.

Maar volgens de start van dit topic schijft De Haan, ( ik kan een solex kopen met ..... ) ik zou deze laten staan.

Groetjes Carl

Goed opgemerkt Carl, ik zou hem ook laten staan. Schild een hele boel gezeur en centen. Er zijn best andere te koop.

#52774 - 09/03/11 08:47 AM Re: solex verkeerd op kent gezet tijdens schouwen ???? [Re: Alfons_Amuse]
FFAnders Offline
30000km gereden

Lokatie: Kinderdijk
Of kopen met een flinke korting ,als dat mogelijk is.
Maar net wat je er voor over hebt.

Je kan altijd nog dreigen met de RIJDENDE RECHTER . grin

Altijd normaal is ook niet normaal crazy

#52776 - 09/03/11 08:59 AM Re: solex verkeerd op kent gezet tijdens schouwen ???? [Re: FFAnders]
Alfons_Amuse Offline
25000km gereden

Origineel bericht van: FFAnders
Of kopen met een flinke korting ,als dat mogelijk is.
Maar net wat je er voor over hebt.

Je kan altijd nog dreigen met de RIJDENDE RECHTER . grin

Dat is ook zo FF, die korting.

Als die rijdende rechter op de Solex zou komen zou ik er nog wel wat voor over hebben.

Pagina 2 van 2 < 1 2

Moderator:  Joan, Roelof 
Links
Solex website
Solex fotoalbum
Solex clubs
Solex Startpagina
Brommers Startpagina

Advertentie..
Advertentie....
Forum Statistieken
2011 Leden