|
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
|
27
|
28
|
29
|
|
|
|
|
|
|
1 geregistreerd (Roelof),
8
Gasten en
1
Zoekmachine online. |
|
Sleutel:
Admin,
Globale Moderator,
Mod
|
|
|
#5343 - 22/12/05 04:55 AM
Re: Tips voor Solex verven of spuiten
|
500km gereden
Lokatie: Duiven
|
Nog even een vraagje wat ik niet in et verhaal kon terugvinden; tussen elke laklaag moet er geschuurt worden, is dit ook zo als je overgaat van zwart naar blanke lak? Moet je dan eerst je zwarte glanzende laag zwart dof schuren en vervolgens blanke lak erover? of kan blanke lak direct op de zwarte laag?
met vriendelijk groet
|
|
|
|
|
|
#55810 - 01/05/11 10:10 AM
[Re: Joan]
|
5000km gereden

Lokatie: Waalwijk
|
Nee zou ik niet doen. Ik schuur zelfs niet tussen verschillende laklagen, alleen als er onregelmatigheden in de lak zitten ) zakkers of stof of sinasappel struktuur. Ik meen dat een ferrari 20 laklagen krijgt waarna pas geschuurd en dan zelfs gepolijst wordt. Is die auto daardoor zo duur dan ? Maar ik kan het niet goed geloven ,wat is de toegevoegde waarde van 20 lagen lak ,dat zie je toch niet of er 3 of 20 lagen op zitten . En een vullende werking heeft lak ook niet dus het lijkt mij een beetje onzin oftewel deze mythe is busted Ben op het moment (nu niet direct dus ) bezig om mijn Ponfiets te restaureren maar daar gaan wel een paar lagen high-solid op, dit word dus wel gebruikt om oneffenheden op te heffen ,als dit allemaal is geschuurd dan gaat er een laag hoogglans zwart erop en vervolgens een laag blanke lak ,ik zal het resultaat wel laten zien hier ,kan nu nog wel even duren helaas.
Bewerkt door kees33 (01/05/11 12:54 PM)
|
|
|
|
|
#55829 - 01/05/11 03:43 PM
[Re: kees33]
|
30000km gereden

Lokatie: Kinderdijk
|
Nee zou ik niet doen. Ik schuur zelfs niet tussen verschillende laklagen, alleen als er onregelmatigheden in de lak zitten ) zakkers of stof of sinasappel struktuur. Ik meen dat een ferrari 20 laklagen krijgt waarna pas geschuurd en dan zelfs gepolijst wordt. Is die auto daardoor zo duur dan ? Maar ik kan het niet goed geloven ,wat is de toegevoegde waarde van 20 lagen lak ,dat zie je toch niet of er 3 of 20 lagen op zitten . En een vullende werking heeft lak ook niet dus het lijkt mij een beetje onzin oftewel deze mythe is busted Ben op het moment (nu niet direct dus ) bezig om mijn Ponfiets te restaureren maar daar gaan wel een paar lagen high-solid op, dit word dus wel gebruikt om oneffenheden op te heffen ,als dit allemaal is geschuurd dan gaat er een laag hoogglans zwart erop en vervolgens een laag blanke lak ,ik zal het resultaat wel laten zien hier ,kan nu nog wel even duren helaas. De (grond)lak zal de oneffenhede niet weghalen maar wel verminderen. En je schrijft het zelf ook al dat er nog geschuurd wordt , dus meer lagen dan kan je ook meer schuren/egaliseren.
|
|
|
|
#55834 - 01/05/11 04:05 PM
[Re: FFAnders]
|
5000km gereden

Lokatie: Waalwijk
|
Nee zou ik niet doen. Ik schuur zelfs niet tussen verschillende laklagen, alleen als er onregelmatigheden in de lak zitten ) zakkers of stof of sinasappel struktuur. Ik meen dat een ferrari 20 laklagen krijgt waarna pas geschuurd en dan zelfs gepolijst wordt. Is die auto daardoor zo duur dan ? Maar ik kan het niet goed geloven ,wat is de toegevoegde waarde van 20 lagen lak ,dat zie je toch niet of er 3 of 20 lagen op zitten . En een vullende werking heeft lak ook niet dus het lijkt mij een beetje onzin oftewel deze mythe is busted Ben op het moment (nu niet direct dus ) bezig om mijn Ponfiets te restaureren maar daar gaan wel een paar lagen high-solid op, dit word dus wel gebruikt om oneffenheden op te heffen ,als dit allemaal is geschuurd dan gaat er een laag hoogglans zwart erop en vervolgens een laag blanke lak ,ik zal het resultaat wel laten zien hier ,kan nu nog wel even duren helaas. De (grond)lak zal de oneffenhede niet weghalen maar wel verminderen. En je schrijft het zelf ook al dat er nog geschuurd wordt , dus meer lagen dan kan je ook meer schuren/egaliseren. Maar er staat dus ook duidelijk bij dat het high-solid betreft en geen grondlak, en uiteraard schuur je tussen iedere laag .high-solid is speciaal voor die kleine oneffenheden dat zie je wel als je het erop spuit. Normaal ,als de ondergrond goed is , ga je schuren ,grondverf spuiten , evt high-solid erop wat nogal eens nodig is met die oude onderdelen die we hebben en de gewenste kleur erop .
|
|
|
|
|
#55836 - 01/05/11 04:13 PM
[Re: ]
|
30000km gereden

Lokatie: nederland, limburg, roermond
|
Euramax Coated Products, gevestigd in ... Roermond. Ik heb 18 jaar gewerkt bij het zusterbedrijf dat profielen maakt. vroeger zaten ze samen in één hal. leuk verhaal, was mij uiteraard al bekend.
|
|
|
|
#63551 - 12/08/11 10:52 PM
[Re: prd_solex]
|
Aan het inrijden
Lokatie: Barendrecht
|
Ik heb ervoor gekozen om de solex van mijn vader uit 1965 te laten parelstralen, scooperen en poedercoaten. Voor alle (oorsronkelij zwarte) metalen delen samen was ik € 230 kwijt. Een smak geld maar het resultaat is waaaaaaanzinnig!!!!. Iedereen denkt dat ik een nieuwe solex heb gekocht! groeten, jeansolex 
|
|
|
|
|
|
|
1954 Leden
25 Forums
3016 Onderwerpen
32887 Berichten
Max Online: 52 @ 31/10/11 11:22 PM