mei
M Di W Do V Za Zo
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
Advertentie.
Laatste foto
Solex 2200, gereed
Zonsondergang gevangen in de Solex
Solex Peperbus 1950 met klinkje
Wie is online
1 geregistreerd (Jan), 6 Gasten en 1 Zoekmachine online.
Sleutel: Admin, Globale Moderator, Mod
Pagina 6 van 6 < 1 2 3 4 5 6
Onderwerp opties
Stem op dit onderwerp
#54180 - 03/04/11 05:26 AM Re: opgevoerde Solex OTO loopt niet regelmatig [Re: FFAnders]
ghostrider Offline
15000km gereden

Lokatie: Middelbeers
Ik dacht dat je daar niet sneller mocht dan 40 km/h, dus als de Solex ingelopen is zal hij dat wel halen. Niks meer aan doen zou ik zeggen. Heel houden is de kunst..

#54182 - 03/04/11 05:28 AM Re: opgevoerde Solex OTO loopt niet regelmatig [Re: ghostrider]
FFAnders Offline
30000km gereden

Lokatie: Kinderdijk
Origineel bericht van: ghostrider
Ik dacht dat je daar niet sneller mocht dan 40 km/h, dus als de Solex ingelopen is zal hij dat wel halen. Niks meer aan doen zou ik zeggen. Heel houden is de kunst..

Zo is dat !!

Altijd normaal is ook niet normaal crazy

#54189 - 03/04/11 05:50 AM Re: opgevoerde Solex OTO loopt niet regelmatig [Re: FFAnders]
Alfons_Amuse Offline
25000km gereden

Lokatie: Middelburg
Had al een vermoeden dat het de carburateur was.
Nu vraag ik mij af wat is er fout aan die opgeboorde carburateur.
Is het zo dat wanneer hij te groot is geboord (8,5 mm), te weinig vacuum kan creeren in de venturi zodat hij een te arm mengsel krijgt? Of?
Zou 7,5 mm niet beter zijn.

Oto van der Heem goudbies 1966, alias 'My Amuse' en Puch MV50 1972 Skyhunter.

#54203 - 03/04/11 06:45 AM Re: opgevoerde Solex OTO loopt niet regelmatig [Re: Alfons_Amuse]
FFAnders Offline
30000km gereden

Origineel bericht van: Alfons1959
Had al een vermoeden dat het de carburateur was.
Nu vraag ik mij af wat is er fout aan die opgeboorde carburateur.
Is het zo dat wanneer hij te groot is geboord (8,5 mm), te weinig vacuum kan creeren in de venturi zodat hij een te arm mengsel krijgt? Of?
Zou 7,5 mm niet beter zijn.

Als je even een paar stappen omhoog kijkt :

Vandaag eindelijk het probleem gevonden. Eerst maar eens alle benzine door het krukasblokeerboutgatafdichtboutje laten lopen, er stond nog steeds een ruime hoeveelheid in het carter

Oftewel , het carter stond vol met benzine. crazy

Gewoon de Carb. geruiken die er nu opstaat > inrijden

#54228 - 03/04/11 07:55 AM Re: opgevoerde Solex OTO loopt niet regelmatig [Re: ]
FFAnders Offline
30000km gereden

Die berichten van de heren Vennix die kloppen wel heb ik gemerkt. wink

Ik heb nu een goed resultaat behaald met minimale aanpassing en dat is aan de zuiger.
Het grootste probleem was dat ik te weinig geduld had met inrijden , vanmiddag nog een tochtje gemaakt en de Solex rijdt nu 25 à 30km /uur met tegenwind en dat na +/- 250km inrijden.
En ik merk dat hij iedere keer weer wat beter presteert.
Aan de cilinder ,carburateur en uitlaat is niets aangepast,behalve het kopje ,daar is iets afgedraaid omdat het zuigertje 1mm korter is , gemeten vanaf de pistonpen(naar boven).......

Bijlagen
DSC02988.JPG (91 downloads)

#54249 - 03/04/11 06:32 PM Re: opgevoerde Solex OTO loopt niet regelmatig [Re: FFAnders]
carl Offline
15000km gereden

Lokatie: nederland heinkenszand
Origineel bericht van: FFAnders
Die berichten van de heren Vennix die kloppen wel heb ik gemerkt. wink

Ik heb nu een goed resultaat behaald met minimale aanpassing en dat is aan de zuiger.
Het grootste probleem was dat ik te weinig geduld had met inrijden , vanmiddag nog een tochtje gemaakt en de Solex rijdt nu 25 à 30km /uur met tegenwind en dat na +/- 250km inrijden.
En ik merk dat hij iedere keer weer wat beter presteert.
Aan de cilinder ,carburateur en uitlaat is niets aangepast,behalve het kopje ,daar is iets afgedraaid omdat het zuigertje 1mm korter is , gemeten vanaf de pistonpen(naar boven).......

Goed bezig Ronald, ga zo door !!!
Vele kilometers maken en je resultaat wordt vanzelf beter, en bovendien met deze snelheid kan je nog van de natuur genieten.

Groetjes Carl

#54250 - 03/04/11 06:39 PM Re: opgevoerde Solex OTO loopt niet regelmatig [Re: ghostrider]
carl Offline
15000km gereden

Origineel bericht van: ghostrider

Waar is dan de controlepost, staat daar dan ook een rollebank waar alle solexen op moeten ( ik vindt maximaal 40 dan moeten ze dit limiet ook aanhouden, en niet dat er één bij zit die 45km/uur kan, dat is niet eerlijk voor de rest ) hier zal best reactie opkomen.

Bij solexrace's hier in de buurt wordt echt alles na gekeken op aanpassingen ( alles moet origineel eruit zien qau blok / carburateur / uitlaat )

Groetjes Carl

#54258 - 03/04/11 07:26 PM Re: opgevoerde Solex OTO loopt niet regelmatig [Re: carl]
FFAnders Offline
30000km gereden

Alle Solexen worden vooraf gekeurd en diverse (vitale) onderdelen krijgen een zegel zodat je na de keuring niet b.v. een cilinder kan vervangen.
Na de race wordt gecontroleerd ofdat de zegels er nog opzitten zoals het eropgezet is.
Iedere fiets heeft een transponder waarmee de rondetijden en het aantal ronden geregistreerd wordt en er wordt met een "Lasergun" gecontroleerd op maximale snelheid op een recht stuk weg.
Dus als blijkt dat je daar 60 rijdt , dan wordt je daar op afgerekend.

#54261 - 03/04/11 07:46 PM Re: opgevoerde Solex OTO loopt niet regelmatig [Re: FFAnders]
Commandant_Rob Offline
1000km gereden
**

Lokatie: Den Bommel
Inderdaad Ronald, het zijn bijna pliesieagenten die gasten van de organisatie.
Ze wisselen continue van plaats en laseren je zelfs ook snachts.
Ze hebben geen vaste opstelling.

#54268 - 03/04/11 09:07 PM Re: opgevoerde Solex OTO loopt niet regelmatig [Re: Commandant_Rob]
carl Offline
15000km gereden

Origineel bericht van: Commandant_Rob
Inderdaad Ronald, het zijn bijna pliesieagenten die gasten van de organisatie.
Ze wisselen continue van plaats en laseren je zelfs ook snachts.
Ze hebben geen vaste opstelling.

Als je netjes zorgd dat je solex niet harder kan dan die 40 km/uur dan heb je toch niets tevrezen.
Solexen die harder kunnen dan 40 km/uur in een apparte klasse laten rijden, dit kunnen ze gewoon tijdens de keuring bepalen.
Wordt er later aan gesleuteld en komt dit uit via de laser dan overplaatsen naar de snellere klasse.
Overgens kan je deze wel tesamen laten rijden, en achteraf bepalen wie de winnaar is van de snelle en de langzamere.

Zo hou je het wel eerlijker !!!

Groetjes Carl

Pagina 6 van 6 < 1 2 3 4 5 6

Moderator:  Joan 
Links
Solex website
Solex fotoalbum
Solex clubs
Solex Startpagina
Brommers Startpagina

Advertentie..
Advertentie....