|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|
1 geregistreerd (Jan),
6
Gasten en
1
Zoekmachine online. |
|
Sleutel:
Admin,
Globale Moderator,
Mod
|
|
|
#53693 - 26/03/11 03:07 AM
opgevoerde Solex OTO loopt niet regelmatig
|
Aan het inrijden
Lokatie: Barneveld
|
Hallo Ik heb een Solex Oto op laten voeren bij VHS motoren, poorten timing aangepast, kopje dicht gelast, nieuwe zuiger er in geslepen en de carburateur opgeboord naar 8 mm. Gasklep los gehaald en goed draaiend gemaakt. Kop netjes gevlakt op glasplaat en overal nieuwe pakkingen. Er zit ook een nieuwe pakking bij de krukas,eerst het cylinderjte er opgezet om de carterhelften goed uit te richten. De ontsteking goed afgesteld volgens mij. Ik wil met deze Solex mee gaan doen in de 24 uurs race in Heeswijk Dinther met een damesteam. Het probleem wat ik niet opgelost kan krijgen is het slecht reageren op het gas. Hij trekt goed, loopt volgas onregelmatig, 4 takt behoorlijk en dat krijg ik er niet uit met de choke afstelling. Die moet on geveer in het midden staan, maar dan loopt hij niet echt lekker. Als ik gas minder, dan wil hij daarna even niet goed oppakken, hij houdt dan behoorlijk in. Hij loopt vrijwel niet half gas of minder. Wie heeft er een idee wat het zou kunnen zijn?
|
|
|
|
|
|
#53696 - 26/03/11 03:52 AM
Re: opgevoerde Solex OTO loopt niet regelmatig
[Re: Jan]
|
30000km gereden

Lokatie: nederland, limburg, roermond
|
Heb je nog de originele uitlaat eronder?
|
|
|
|
#53711 - 26/03/11 04:14 PM
[Re: Jan]
|
30000km gereden

|
Inderdaad Jan, zo kunnen we nog wel even doorgaan. maar hoe kom je nu achter de oorzaak?
ik zou een flink stuk rijden en controleren op lekkages. vaak is het ergens valse lucht. Ontsteking te laat is vaak een oorzaak van vierrrrrtakten. een verstoptuitlaatsysteem idem. met een opgevoerde solex kun je echter niet meer uitgaan van de standaardproblemen.
Heel veel succes gewenst met de race. hopelijk vind je de oorzaak en blijft het bij iets eenvoudigs. vind je het niet dan lijkt het mij het beste dat je teruggaat naar degenen die het opvoerwerk hebben uitgevoerd. Uiteraard willen we hier tips geven, maar in dit geval weet ik niet of je er nog veel aan hebt.
|
|
|
|
#53713 - 26/03/11 06:23 PM
[Re: john meisters]
|
Aan het inrijden
Lokatie: Barneveld
|
Bedankt voor de tips, de gaten in het luchtfilter zijn opgeboord, er zit een nieuwe uitlaat met een grotere pijp en pot op. De krukas is origineel. Ik zal de ontsteking nog iets vroeger zetten en kijken of het viertakten en iets inhouden beter wordt. Is er iemand die een verstelbare sproeier heeft of weet iemand waar je die kunt kopen. Als je die er inzet hoef je dan niet meer te zoeken naar de juiste stand van de choke?
|
|
|
|
|
|
#53714 - 26/03/11 06:52 PM
[Re: nicorhino]
|
30000km gereden

|
ik weet dat ze bestaan. een van de sponsoren heeft die zelfs verkocht een tijdje terug. Het zou leuk zijn om te proberen of je probleem dan verholpen is. voor permanent gebruik wordt de sproeier niet aanbevolen, je stelt het mengsel te arm af waardoor de smering mogelijk onvoldoende wordt. lees maar even: http://forum.solex.nl/ubbthreads.php/topics/22568/Bestaat_er_een_verstelbare_sprje zou wel met een kleinere sproeier kunnen experimenteren. maar met je "choke"hendel kun je het eigenlijk ook regelen. in feite zou je die helemaal naar rechts moeten zetten als hij viertakt. Is het dan niet over, probeer een kleinere maat sproeier.
Bewerkt door john meisters (26/03/11 06:53 PM)
|
|
|
|
#53720 - 27/03/11 01:00 AM
[Re: nicorhino]
|
5000km gereden

Lokatie: Waalwijk
|
Bedankt voor de tips, de gaten in het luchtfilter zijn opgeboord, er zit een nieuwe uitlaat met een grotere pijp en pot op. De krukas is origineel. Ik zal de ontsteking nog iets vroeger zetten en kijken of het viertakten en iets inhouden beter wordt. Is er iemand die een verstelbare sproeier heeft of weet iemand waar je die kunt kopen. Als je die er inzet hoef je dan niet meer te zoeken naar de juiste stand van de choke? Ik weet dat Marcel vd. Ven ze heeft en ik dacht dat ze 18 euro kosten . Ff bellen met Marcel
|
|
|
|
|
|
2011 Leden
20 Forums
3151 Onderwerpen
35711 Berichten
Max Online: 58 @ 12/03/12 01:34 AM
|