|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|
2 geregistreerd (Roelof, FFAnders),
9
Gasten en
1
Zoekmachine online. |
|
Sleutel:
Admin,
Globale Moderator,
Mod
|
|
|
#54714 - 11/04/11 10:45 PM
Problemen RDW
|
Aan het inrijden
Lokatie: Halsteren
|
Beste Lezer/Lezeres,
Sinds een paar maanden ben ik troste eigenaar van een solex 3800. Afgelopen maanden druk bezit geweest met opknappen met behulp van tips en tricks op dit forum. Mijn inziens voldoet de solex aan de gestelde eisen van het RDW. oftewel klaar om te keuren en kenteken aan te vragen.
Nu reed ik vandaag langs het RDW (Roosendaal) en ben even gestopt om te vragen hoe dat in zijn werking gaat.
Er werd mij medegedeeld dat ik de originele aankooppapieren nodig had of oude registratiegegevens uit het land van herkomst. Mevrouw was zo aardig een interne mail aan mij te geven dat ze hierop zeer streng gaan controleren gezien de toename van “verklaring geen bezwaar” (wat dat ook mag betekenen).
Ik heb dus geen papieren van de solex en begin hem een beetje te knijpen dat ik er nooit een kenteken voor gaat krijgen.
Iemand ervaring hiermee? Moet ik gewoon maar naar die keuring gaan en doen of mijn neus bloed…
Ik lees graag jullie reactie!
|
|
|
|
|
|
#54725 - 12/04/11 02:00 AM
Re: Problemen RDW
[Re: ]
|
5000km gereden

Lokatie: Waalwijk
|
Nooit van gehoord,Waar moet je die antieke aankoop bewijzen dan vandaan halen? Gewoon de solex laten keuren door de RDW Ik hoorde hierover ook iets van een kennis vorige week , deze is vervolgens naar huis gereden en zelf een aankoopbewijs geschreven. Toen was het wel goed ,de herkomst is niet gecontroleerd of achterhaald .Dus kijk of je nog een tweewielerzaak kent die 50 jaar geleden ergens zat (en nu niet meer ) en schrijf zelf je bon ..... Toch niet te geloven , stelletje laaielichters dat het zijn .
|
|
|
|
|
#54735 - 12/04/11 03:23 AM
[Re: Punky]
|
15000km gereden

Lokatie: nederland heinkenszand
|
Gaat het niet over het aankoopbewijs van je eigen aanschaf. Dat verhaal ken ik namelijk wel. Ik heb de verkoper destijds een bon laten schrijven met de aankoopdatum, enkele technische gegevens en het bedrag. Dit zou voldoende moeten zijn voor een RDW keuring. Gaat in principe nergens over, want iedereen kan zo'n bon schrijven. Dit heb ik gelukkig van elke brommer die ik heb en die niet op kenteken staat, jammer dat ik dat niet van losse frame delen heb gedaan, maar daar vindt ik nog wel iets voor. Tip voor iedereen, laat altijd bij een aankoop van een brommer / solex een formulier schrijven om dit soort dingen te voorkomen. Groetjes Carl
|
|
|
|
|
|
#54741 - 12/04/11 03:57 AM
[Re: carl]
|
30000km gereden

Lokatie: Kinderdijk
|
Ho , Ho ,Ho , niet zo paniekerig over een ullig (lees : sullig) stukje papier . de" buurman wil ook wel wat op papier zetten" of zo. Ik begrijp dat diefstal bestreden moet worden maar voor losse onderdelen van MP of Ebay (dat is ook aantoonbaar). Als je ieder schroefje moet verantwoorden 
|
|
|
|
#54749 - 12/04/11 04:58 AM
[Re: FFAnders]
|
Aan het inrijden
Lokatie: Halsteren
|
Aankoopfactuur van de Nederlandse fietsenhandelaar heb ik nog en ik zal eens bij mijn buurman aanbellen of hij de originele bon toevallig heeft gevonden.
Ik zal reactie van het RDW nog wel posten als ik geweest ben.
Dank voor de reacties zover.
|
|
|
|
|
|
#56131 - 05/05/11 05:25 PM
[Re: carl]
|
30000km gereden

Lokatie: nederland, limburg, roermond
|
Gewoon bij RDW aangeven dat het om een eerste aanmelding gaat. oooohhhh . . . zeggen ze dan, typen wat gegevens in, en het is in orde. althans... bij mij gaat het altijd zo. Ze vragen het ondertussen al zelf, op een gegeven moment kennen ze je wel 
|
|
|
|
|
2011 Leden
20 Forums
3151 Onderwerpen
35711 Berichten
Max Online: 58 @ 12/03/12 01:34 AM
|
|