mei
M Di W Do V Za Zo
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
Advertentie.
Laatste foto
Solex 2200, gereed
Zonsondergang gevangen in de Solex
Solex Peperbus 1950 met klinkje
Wie is online
1 geregistreerd (peter), 10 Gasten en 1 Zoekmachine online.
Sleutel: Admin, Globale Moderator, Mod
Onderwerp opties
Stem op dit onderwerp
#620 - 08/08/02 10:58 AM Help mijn 3800 start niet
Anoniem
Ongeregistreerd

Mijn 3800 start niet en heeft het in mijn bezit nog nooit gedaan, heb inmiddels alles gereinigd volgens deze site.
<br>Ik heb eeb goeie vonk,pomp werkt goed (brandstof komt in het cilinder)retourleiding werkt,ik mis alleen het complete luchtfilterhuis en weet niet precies de standen van de remluchtschroef, sproeier, decompressiehevel wie kan mij helpen? Bij voorbaat dank!!

#621 - 09/08/02 02:25 PM Re: Help mijn 3800 start niet
Anoniem
Ongeregistreerd

Ik ben zeker geen expert (die zijn denk ik op vakantie)maar dit is wat ik weet van mijn 3800:
<br>Als de vonk (de timing ook?), de brandstof en de compressie goed is moetie in principe lopen.
<br>De mijne loopt ook zonder luchtfilter(huis).
<br>Als het goed is zit er boven het asje van de remluchthevel ook een remluchtsproeier, een koperkleurig schroefje met een gaatje in de lengterichting. Mijn solex loopt met of zonder deze sproeier al word de "gevoeligheid" van de hevel een stuk groter zonder deze sproeier, ook verdenk ik deze sproeier ervan datie een wat grotere onderdruk geeft in de carburateur wat misschien weer invloed heeft op beter lopen met lagere toeren etc. Het zal er niet voor niets zitten.
<br>De solex zou koud moeten starten met de remluchthevel helemaal naar links (dicht=minder lucht=rijker mengsel). Op het luchtfilterhuis staat links start en rechts depart. Trek het de-compressie hendeltje aan. Als deze goed werkt merk je dat de motor makkelijk door zijn compressie fietst en dat de band de rol goed meeneemt, hij moet ook heel anders klinken als je decompressie aantrekt. Wanneer de motor door fietsen wat toeren maakt laat je de-compressie los. Wanneer de motor begint te pruttelen de remluchthevel langzaam naar rechts. Hierdoor krijgtie meer lucht dus word het mengsel wat armer. De meeste solexen lopen het beste met hevel ergens in het midden. Wanneer er niets gebeurt een beetje spelen met de decompessie. Als je denkt dat je motortje is verzopen decompressie tijdje inhouden en ff goed doorfietsen om overtollige branstof eruit te spoelen.
<br>Gebruik je correcte mengsmering?
<br>Robert
<br>

#622 - 09/08/02 03:31 PM Re: Help mijn 3800 start niet
Anoniem
Ongeregistreerd

Bedankt voor je reaktie!
<br>Ik heb net gehoord dat je bij een kleine slinger aan het vliegwiel al een vonk moet hebben, dit gebeurd bij mij pas bij hoge toeren, ik moet dus mijn ontsteking beter afstellen en hopen dat ie dan loopt.

#623 - 17/08/02 10:14 PM Re: Help mijn 3800 start niet
Joan Offline

65000km gereden

Lokatie: Hoogland
Onder de druk van de compressie is een vonk nog moeilijker uit de bougie te krijgen. Als je zo al een slechte vonk bij lage toeren hebt vrees ik het ergste voor de bougie onder druk. probeer eens een kleine ( ca 0.3mm) speling tussen de punten van je bougie. eventueel scherp (puntig ) vijlen/slijpen ( is wel paarde middel)

Moderator:  Joan, Roelof 
Links
Solex website
Solex fotoalbum
Solex clubs
Solex Startpagina
Brommers Startpagina

Advertentie..
Advertentie....
Forum Statistieken
2011 Leden
20 Forums