|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|
#70577 - 08/12/11 02:40 AM
OTO in nieuw jasje.
|
30000km gereden

Lokatie: nederland, limburg, roermond
|
Dit topic is met de grote crash van de site verdwenen.
ik zet de oude foto's weer erop, en de stand van zaken op dit moment. Vanmiddag is Pierre het frame op gaan halen, het ziet er goed uit.
Pierre, alvast bedankt en tot zaterdag in Ranst.
Bijlagen
rust roest.JPG (147 downloads)rust roest 2.JPG (106 downloads)oto velgen voor poedercoaten.JPG (125 downloads)oto voor poedercoaten 1.JPG (121 downloads)
|
|
|
|
#70582 - 08/12/11 03:25 AM
Re: OTO in nieuw jasje.
[Re: solexnl]
|
30000km gereden

|
klopt, ze zitten op de as geschroefd. ik kijk wel of ik ze ga gebruiken, eerst de rest maar eens opbouwen 
|
|
|
|
#70585 - 08/12/11 04:03 AM
[Re: john meisters]
|
500km gereden
Lokatie: Den Helder
|
mooi die velgen zo,maar beschadigen ze niet als je de banden erom doet?
|
|
|
|
#70586 - 08/12/11 04:07 AM
[Re: dicks]
|
30000km gereden

|
nee hoor, met erom doen geen probleem. poederlak kan echt wel wat hebben.
De velgen waren te slecht om te laten verchromen, maar dit is een heel goed alternatief. Wel nog biesjes trekken.
|
|
|
|
#70593 - 08/12/11 08:06 AM
[Re: Kemon]
|
30000km gereden

|
Het stuur ligt nog bij mij, maar dat is erg slecht. Voorlopig komt er een mooi, nieuw verchroomd, stuur op. Als ik tijd over heb (  ) dan wil ik het stuur eens proberen te schuren en zien of het zin heeft om te verchromen. ik heb een Solex waarvan het stuur gepoedercoat is, op zich valt dat ook nog mee maar eigenlijk hoort het niet op een mooi gerestaureerde Solex.
|
|
|
|
#70595 - 08/12/11 08:10 AM
[Re: solexnl]
|
30000km gereden

|
Nieuwe velgen voor een 2200 zijn makkelijk te krijgen hoor, zijn gelijk aan die van een 3800, is toch orgineler dan zwart.
Dat is wel zo, en eigenlijk hoort het ook origineel te zijn. maar toch vond ik het zonde van de velgen.
Ik heb een oude Gazelle omafiets uit de jaren zestig. die heeft ook zwarte velgen met een goudbiesje. Ziet er schitterend uit.
Ik heb nog wel een mooie set chroom wielen, en ik kijk wel wat er uiteindelijk opkomt. Maar de zwarte wielen ga ik zeker klaarmaken en dan kijken hoe het uitziet.
|
|
|
|
#70935 - 17/12/11 11:46 PM
|
30000km gereden

|
Vandaag nog eens een beetje tijd kunnen besteden aan de OTO. Het nieuwe stuur dat ik heb liggen is te dun en past dus niet  Ik had nog een ander (fiets)stuur liggen maar dat bevalt me niet, het zit er wel zolang op maar gaat er weer af. ik kijk nog eens wat ik met het oude stuur kan doen, als het niet te slecht is (met name veiligheid!) komt het er toch weer op. Dan maar wat meer schuur en poetswerk. Het opbouwen kost veel tijd want alles wat niet gepoedercoat is, is gigantisch verroest en ik wil hem toch zoveel mogelijk met de originele delen weer opbouwen. Gewoon leuk. Niet alles gaat spic en span worden, de Solex heeft een leven achter zich en dat mag van mij gezien worden. De wielen vind ik zelf enorm goed gelukt, ik mis het chroom eigenlijk niet. Een tip voor beginnende zelfspakers: neem een ander wiel als voorbeeld en tel zelf uit waar de spaken horen te zitten. We missen de ervaring van de fietsenmaker uit de video van een eerder topic. Voor het richten daarna is de video wel nuttig. wordt vervolgd, maar wanneer weet ik niet. Er liggen meer klusjes die ik steeds vergeet, maar Mieke vergeet niks 
|
|
|
|
#70936 - 17/12/11 11:47 PM
|
30000km gereden

|
Vandaag nog eens een beetje tijd kunnen besteden aan de OTO. Het nieuwe stuur dat ik heb liggen is te dun en past dus niet  Ik had nog een ander (fiets)stuur liggen maar dat bevalt me niet, het zit er wel zolang op maar gaat er weer af. ik kijk nog eens wat ik met het oude stuur kan doen, als het niet te slecht is (met name veiligheid!) komt het er toch weer op. Dan maar wat meer schuur en poetswerk. Het opbouwen kost veel tijd want alles wat niet gepoedercoat is, is gigantisch verroest en ik wil hem toch zoveel mogelijk met de originele delen weer opbouwen. Gewoon leuk. Niet alles gaat spic en span worden, de Solex heeft een leven achter zich en dat mag van mij gezien worden. De wielen vind ik zelf enorm goed gelukt, ik mis het chroom eigenlijk niet. Een tip voor beginnende zelfspakers: neem een ander wiel als voorbeeld en tel zelf uit waar de spaken horen te zitten. We missen de ervaring van de fietsenmaker uit de video van een eerder topic. Voor het richten daarna is de video wel nuttig. wordt vervolgd, maar wanneer weet ik niet. Er liggen meer klusjes die ik steeds vergeet, maar Mieke vergeet niks 
Bijlagen
oto half klaar.JPG (79 downloads)
|
|
|
|
#70951 - 18/12/11 06:26 AM
|
30000km gereden

|
Ja, zelf gespaakt. Inderdaad een dankbare klus. Het zwart misstaat beslist niet. En biesjes trekken viel goed mee. Je gebruikt de zijkant van de velg als geleider. Lukt je best na wat oefenen 
|
|
|
|
#71074 - 22/12/11 02:19 AM
|
30000km gereden

|
Deze week het motortje uit elkaar gehad voor zover dat nodig was. Het was een plezier om te ontdekken dat overal originele VdH schroefjes inzaten. Op het carterdekseltje was nog geen pakking gemonteerd. Geen versleuteld geval dus, gewoon een langslaper. Zuiger en cilinder zien er prima uit, nergens krassen of dergelijke, en alles zag er goed gesmeerd uit. in het cartertje stond een laag oude olie. Kun je beter tegenkomen dan een vogelnestje  Aangezien alles verder lekker gesmeerd en soepel ronddraaide, heb ik de cilinder en zuiger weer terug gemonteerd, het krukaslager heb ik laten zitten. Als het niet nodig is blijf ik daar lekker van af. De ontstekingsspoel lag al enkele weken op de verwarming. Contactpuntjes schoongemaakt. Nieuwe bougie en bougiekabel, carburateur en tankje schoongemaakt, filters en membraan vernieuwd. Benzine erin en aan vliegwiel gedraaid. Na zo'n 5 x draaien kwam er leven in de brouwerij. Rondje proefgereden, nog een beetje lui maar verder naar tevredenheid. Hij zal nog wat kilometertjes moeten inrijden na een winterslaap van misschien wel 40 jaar  Het gele neusje moet nog gespoten, de valbeugel is nog giga verroest en het achterlichtje ook. Dat komt nog wel af deze week. Op naar de RDW site om kenteken aan te vragen. 
Bijlagen
oto bijna klaar 1.JPG (90 downloads)oto bijna klaar 2.JPG (82 downloads)oto bijna klaar 3.JPG (85 downloads)
|
|
|
|
#71078 - 22/12/11 03:12 AM
[Re: carl]
|
30000km gereden

|
Ja Carl deze is ook voor de verhuur. Omdat ik altijd meerij durf ik dat aan. Hij gaat zeker veel harten veroveren en nieuwe solexfans maken 
Bewerkt door john meisters (22/12/11 03:13 AM)
|
|
|
|
#71079 - 22/12/11 03:13 AM
|
1000km gereden

Lokatie: Zuidholland-Brielle
|
Hallo John, Zo deze ziet er inderdaad weer puik uit  . Nu zie ik op foto 1 dat er een achterlichtje van een koffertje opzit. Zat deze er al op voor je de solex demonteerde ??? ( origineel als roestsolexje) En dan ben ik ook nieuwsgierig wat is de datum die op jou spoel staat ??? Ik probeer deze dingen ( lukt alleen met origineel/onversleutelde) in kaart te brengen. En dan bedoel ik wanneer ze zijn gaan samenvoegen van vorige model naar huidig ( restanten opmaken ) Bij mijn solex 1961 zit namelijk al een lucia achterlicht.
|
|
|
|
#71086 - 22/12/11 05:12 AM
[Re: Robert1976]
|
30000km gereden

|
Hallo John, Zo deze ziet er inderdaad weer puik uit  . Nu zie ik op foto 1 dat er een achterlichtje van een koffertje opzit. Zat deze er al op voor je de solex demonteerde ??? ( origineel als roestsolexje) En dan ben ik ook nieuwsgierig wat is de datum die op jou spoel staat ??? Ik probeer deze dingen ( lukt alleen met origineel/onversleutelde) in kaart te brengen. En dan bedoel ik wanneer ze zijn gaan samenvoegen van vorige model naar huidig ( restanten opmaken ) Bij mijn solex 1961 zit namelijk al een lucia achterlicht. Ja Robert, dit achterlichtje is van deze Solex. Met demonteren was het boutje afgebroken, uitgedremeld en nieuw ingezet. Dit lijkt een overgangsmodel van koffertje naar OTO. Frappant is de motorlichter die geen vlak plaatje is en naar links uitlicht. Ook steekt de bougie nog naar buiten. Ik dacht dat dat bij de OTO niet meer het geval was, maar bij deze dus wel. Het lijkt mij een vrij zeldzaam type want ik heb er niet veel zo gezien. Op de spoel kan ik het jaar 1961 ontcijferen.
|
|
|
|
#71088 - 22/12/11 05:38 AM
|
1000km gereden

|
Hallo John, we hebben het al eerder over dit type oto. Het zijn inderdaad de eerste achter het koffertje. Maar het bevreemd mij, dat ook mijn achterlicht origineel is en ook van "61 09-04- jammer dat hij niet van 2 dagen later is( was hij net als ik op 11 april jarig  ) ( zie foto) en aan deze is ook nooit iets versleuteld ,ik ken de eerste eigenaar en weet dit zeker.  soms word je er ook een beetje ..............van. Staat de dag/maand er bij jou ook nog op, de spoel bedoel ik dan. Wat bedoel je met moterlichter ??? misschien even een foto ? Ik ben benieuwd.
Bijlagen
Solex oto Beige BJ 09-04-1961 .k.jpg (103 downloads)
Bewerkt door Robert1976 (22/12/11 05:41 AM)
|
|
|
|
#71102 - 22/12/11 09:33 AM
|
30000km gereden

|
De datum is heel slecht leesbaar, ik kon met moeite 1961 ontcijferen.
Als je goed kijkt bij foto 3 dan zie je de motorlichter. Deze zie je ook bij de laatste koffertjes.
Ik heb hier een koffertje staan met beige druklichter. Deze heb ik samen met deze OTO gekocht, ze komen uit dezelfde schuur. (en is nu nog in erbarmelijke staat)
|
|
|
|
#71110 - 22/12/11 05:42 PM
|
30000km gereden

|
Ik dacht zelf dat dit een bijzonder model was, maar ik heb me vergist. Hij staat ook zo afgebeeld in het grote Solexboek, zelfs met zwart zadel waar ik eigenlijk beige had verwacht. Eigenlijk is dit een koffertje zonder koffertje 
Bijlagen
oto1962 foto.JPG (85 downloads)oto 1962 tekst.JPG (57 downloads)
|
|
|
|
#71115 - 23/12/11 03:04 AM
[Re: ghostrider]
|
30000km gereden

|
nee helaas, bij mij zat er bij aanschaf geen treeplankje op  Heb dus even wat kisten om moeten kiepen om eentje te vinden, en er staat helaas geen 2200 op.
|
|
|
|
#71116 - 23/12/11 03:30 AM
|
1000km gereden

|
Hallo Ghost, ook wel weer leuk bij mij heeft de ene heeft wel 2200 op de tree ( lip) staan ( volgens mij hebben we het hier al een keer over gehad hahaha) en de andere niet mooi is dat  . Maar heb jij ( Ghost) ook het "koffertje" zwarte zadel op jou oto zitten. En ook wel leuk van welke datum is jou solex dan ?? Dan nog even iets anders, als ik zo naar de nieuwe transfers van John kijk ,zijn deze grijzer als die van mij. Maar het lichtkapje is precies hetzelfde wat kleurr betreft ?? Is de grijze tint transfers nu zoals ze vroeger afgeleverd zijn of de beige ??? Als ik op de afbeelding van "het solex doe het zelf boek" vind ik ze ook aardig grijs.
Bijlagen
tree 2200 oto.jpg (49 downloads)
Bewerkt door Robert1976 (23/12/11 03:36 AM)
|
|
|
|
#71130 - 23/12/11 07:57 AM
|
1000km gereden

|
Ik word er nu geloof ik echt een beetje  en daarna  van. En dit is een origineel ??? Die van mij heeft beige kappen en zadel is een april '61 en de solex van jou 1 van eind '61 met de meer "koffertje" uitstraling/onderdelen. Dan ga ik (we) er nooit meer uitkomen hoor, wanneer de verschillen/overgangen plaats hebben gevonden. Wel een pracht van een solex trouwens  ! .
|
|
|
|
#71133 - 23/12/11 08:29 AM
|
30000km gereden

|
Volgens mij liepen destijds de zaken een beetje door elkaar. De onderdelen die voorradig waren werden gewoon gebruikt. zoals gezegd, ik heb een koffertje uit een schuur geplukt, samen met de OTO van dit topic. Het koffertje lijkt meer op een OTO dan de OTO zelf. foto's volgen 
|
|
|
|
#71137 - 23/12/11 09:39 AM
|
1000km gereden

|
Maar beste John dat kan toch niet waar zijn. Hoe kunnen er "origineel" nou onderdelen van een nieuw type oto op een koffertje model zitten, dat is dan niet origineel  . Of is het een nano solex, reist zijn tijd ver vooruit  toen al. Ik kijk uit naar de foto's 
Bewerkt door Robert1976 (23/12/11 09:40 AM)
|
|
|
|
#71139 - 23/12/11 09:48 AM
|
30000km gereden

|
zie de kerstkaart  ik meende ook aanvankelijk dat de motortjes waren verwisseld of zo, maar inmiddels geloof ik dat niet meer. vooral de motorlichter van het koffertje is zijn tijd een beetje vooruit... Niets is zeker natuurlijk, het is allemaal al zo lang geleden.
|
|
|
|
|
2011 Leden
20 Forums
3146 Onderwerpen
35713 Berichten
Max Online: 58 @ 12/03/12 01:34 AM
|
|