Voorheen stond hier een apart topic over de restauratie van deze Solex, maar deze lijkt verdwenen. Vandaar een nieuwe.

Was ik vandaag bezig met een winterbeurt voor mijn Solex Oto, bleek er achter een spaak uit te liggen. Dus ik denk ff naar mijn spakenman om er een nieuwe spaak in te zetten. Niet dus. Deze spaak was niet op voorraad en om er al een te kunnen monteren moest het tandwiel eraf. Nu gaat het om een Becksonnaaf en om daar een tandwiel af te halen, is een hele toer met mogelijke schade aan je remnaaf als gevolg. Dit kun je pas later opmerken. Tegenvaller dus.
Nu heb ik mijn 2 velgen van de Custom achtergelaten en worden deze opnieuw ingespaakt met een nieuwe modernere remnaaf achter en de voorste velg heb ik voor het oog ook maar laten doen. Want anders zie je het verschil in spaken. Daarnaast waren de (custom) velgen van een andere type met relief op het remvlak. Ik hoop dat hiermee mijn voorrem ook beter zijn best gaat doen.
Nu maar hopen dat de achternaaf weer snel vies is, want zo'n glimmend geval is geen gezicht op deze dans-sons-jus Solex.