mei
M Di W Do V Za Zo
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
Advertentie.
Laatste foto
Solex 2200, gereed
Zonsondergang gevangen in de Solex
Solex Peperbus 1950 met klinkje
Wie is online
0 geregistreerd (), 8 Gasten en 1 Zoekmachine online.
Sleutel: Admin, Globale Moderator, Mod
Onderwerp opties
Stem op dit onderwerp
#845 - 06/12/02 09:41 AM Het SoleX boek
Joan Offline

65000km gereden

Lokatie: Hoogland
Precies op 5 december viel hij op de mat: Het solexboek in een Bruine kartonnen Map bezorgd door tante Pos.
Met dank aan de gulle gever.
Net voordat we over gingen op het feest voor de kinderen wist ik toch even snel door het boek heen te racen en vond daar o.a. wat ik nog niet wist:
hoe die brokken ijzer te monteren die al jaren in mijn schuur liggen. Het blijken bagagedrager verlengers te zijn
Ik gebruikte ze tot op heden als kinderzitje rugleuning door ze OP de bagadrager te monteren in plaats van ze ERAAN te hangen.
Ook nooit geweten dat er zoveel typen groene solexen gemaakt zijn, daar zie je maar heel weinig van terug.

Leuk boek, een aanrader. zeker voor mensen die van plaatjes kijken houden om details in zich op te nemen.
Let wel, het beschrijft de historie.
Technische adviezen komen tot je via deze website.
Misschien dat als er voldoende vraag is de uitgever nog eens zo'n omslag wil vullen met een overzicht van de techniek.

#846 - 11/12/02 12:15 AM Re: Het SoleX boek
Anoniem
Ongeregistreerd

Hallo Joan,

Ik hoop dat je ondertussen de tijd genomen om niet alleen plaatjes te kijken, maar het boek ook te lezen. Je zult vaststellen dat er nog veel meer dingen in staan die je niet wist.
Zelf hoop ik dat ook alle andere kopers van boek het vooral ook gaan lezen. Niet omdat ik het geschreven heb, maar omdat het verhelderend werkt. Er staan immers een hele hoop feiten in, die voor de doorsnee solexliefhebber tot voor kort onbekend waren.
Deze kennisverrijking draagt er hopelijk toe bij dat de solex alom in aanzien stijgt en dat de solexliefhebbers nog meer van hun hobby gaan genieten.

#847 - 11/12/02 11:47 AM Re: Het SoleX boek
Joan Offline

65000km gereden

Lokatie: Hoogland
Ik heb al heel wat gelezen, maar zoals je misschien niet zal verbazen wist ik al vrij veel van solex.
Dat zat al heel jong in het bloed, zonder het te weten.
Mijn eerste fiets ( ca 1958) bleek een "royal crown" te zijn
van jawel RS. De bewaarzucht in de familie is goed, dus deze fiets stond nog op zolder bij mijn vader.
Ik heb mijn zoon er ca 6 jaar terug nog mee heen en weer naar de lagere school laten fietsen, heeft daarbij alleen het kunstleer van het zadel gemold, helaas.
De bagagedrager van deze fiets heeft al de typische solex
"krul" waar het gereedschaptrommeltje in hoort.
Ik heb een UNION fietsje dat sprekend op de royal crown lijkt deze mist alleen de krul in de bagagedragersteunen
Ook heb ik een RS "grote mensen" fiets en jawel, daar hangt een gereedschap trommeltje onder aan de bagagedrager
( niet in een krul)
Hetzelfde kroontje van mijn kinderfiets komt weer terug op mijn RAP crown met 3V rex blok.
Het is dus niet alleen solex wat bij mij aanwezig is maar er is meer van RS aanwezig.
( een heel klein beetje puch maar dat zijn alleen maar onderdelen)

Moderator:  Joan, Roelof 
Links
Solex website
Solex fotoalbum
Solex clubs
Solex Startpagina
Brommers Startpagina

Advertentie..
Advertentie....
Forum Statistieken
2012 Leden
20 Forums
3147 Onderwerpen
35722 Berichten

Max Online: 58 @ 12/03/12 01:34 AM
Jarigen van vandaag
Geen jarigen
Nieuwste Leden
JeroenB, OnnoG, Bram_Kortekaas, kevindev, joep159
2011 Geregistreerde gebruikers

The registered Trademarks "SOLEX" and "VELOSOLEX" belong to the French firm SINBAR