februari
M Di W Do V Za Zo
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
Advertentie.
Laatste foto
Verslaafd
monument solex op sokkel
berini
Wie is online
7 geregistreerd (peter57, ghostrider, solexrijen, carl, Roelof, Johnnie, Wim), 13 Gasten en 1 Zoekmachine online.
Sleutel: Admin, Globale Moderator, Mod
Onderwerp opties
Stem op dit onderwerp
#44801 - 07/09/10 06:48 PM solex loopt goed met depart hendel naar Links
Rick Offline
Aan het inrijden

Lokatie: Nederland, Heeze
Hallo allemaal,

mijn solex koffertje uit 1955 loopt eigenlijk het beste met het depart hendeltje helemaal naar links of iets links van het midden, is dit normaal? zo gauw ik hem naar rechts schuif lijkt hij te verzuipen, ook is het zo dat als ik het gashendeltje beweeg er niks met het kleplichtertje gebeurd moet dit dicht gaan bij normaal rijden,hij start en rijdt verder prima.

groeten Rick

Bewerkt door Rick (07/09/10 09:08 PM)

#44806 - 07/09/10 08:18 PM Re: solex loopt goed met depart hendel naar rechts [Re: Rick]
FFAnders Offline
30000km gereden
**

Lokatie: Kinderdijk
Dag Rick, je begint met : " solex loopt goed met depart hendel naar rechts " en vervolgens heb je het over
Origineel bericht van: Rick

mijn solex koffertje uit 1955 loopt eigenlijk het beste met het depart hendeltje helemaal naar links of iets links van het midden, is dit normaal? zo gauw ik hem naar rechts schuif lijkt hij te verzuipen, ook is het zo dat als ik het gashendeltje beweeg er niks met het kleplichtertje gebeurd moet dit dicht gaan bij normaal rijden,hij start en rijdt verder prima.

groeten Rick

Het is mogelijk dat de sproeier vervuild is maar niet verstopt.
Met het "DEPART"hendeltje naar links verander je de benzine/luchtverhouding waardoor je een rijker mengsel krijgt.

Wat betreft de kleplichter : Deze kan vastzitten maar het kan ook zijn dat deze afgesteld moet worden.(kan je zien als het luchtfilter eraf is)

Bijlagen
Kleplichter.png (93 downloads)

Bewerkt door FFAnders (07/09/10 08:25 PM)

Altijd normaal is ook niet normaal crazy

#44808 - 07/09/10 09:09 PM Re: solex loopt goed met depart hendel naar rechts [Re: FFAnders]
Rick Offline
Aan het inrijden

Ook als hij warm is loopt hij goed met het hendeltje naar links

groeten Rick

#44809 - 07/09/10 09:12 PM Re: solex loopt goed met depart hendel naar rechts [Re: Rick]
Rick Offline
Aan het inrijden

Heb nog eens naar de kleplichter gekeken, als ik de "gashendel"helemaal naar rechts duw wordt de kleplichter een klein beetje gelift, weet niet of dit voldoende is?

groeten Rick

#44810 - 07/09/10 09:24 PM Re: solex loopt goed met depart hendel naar rechts [Re: Rick]
FFAnders Offline
30000km gereden
**

Lokatie: Kinderdijk
Op de foto staan een blauwe en een groene cirkel.
Als je de gashendel naar het stuur trekt,gaat het gedeelte in de blauwe cirkel omhoog.
In de groene cirkel zie je een soort van schroefje .
Dit is het uiteinde van de klep.
Deze moet bij bediening omlaag gaan,hoeft niet veel te zijn. whistle

Bijlagen
Kleplichter.png (95 downloads)

Bewerkt door FFAnders (07/09/10 09:31 PM)

Altijd normaal is ook niet normaal crazy

#44812 - 07/09/10 10:38 PM Re: solex loopt goed met depart hendel naar rechts [Re: FFAnders]
Rick Offline
Aan het inrijden

Dit is toch wel het geval, dus dat moet goed zijn. nu nog uitvogelen waarom hij met het depart hendeltje naar links beter rijd als met het hendeltje naar rechts. Sproeier is trouwens schoon

Groeten Rick

#44816 - 07/09/10 11:51 PM Re: solex loopt goed met depart hendel naar rechts [Re: Rick]
Joan Offline

65000km gereden

Lokatie: Hoogland
Origineel bericht van: Rick
Dit is toch wel het geval, dus dat moet goed zijn. nu nog uitvogelen waarom hij met het depart hendeltje naar links beter rijd als met het hendeltje naar rechts. Sproeier is trouwens schoon

Groeten Rick

Kijk daar kan ik twee dingen over zeggen, maar ik doe dat niet, vast een PVDA hendeltje.
Hij MAG staan waar de solex het best loopt, hij MOET helemaal niet naar links of naar rechts, daar is het een hendeltje voor.

#44819 - 08/09/10 01:02 AM Re: solex loopt goed met depart hendel naar rechts [Re: Joan]
john meisters Offline
30000km gereden
**

Lokatie: nederland, limburg, roermond
Origineel bericht van: Joan

Kijk daar kan ik twee dingen over zeggen, maar ik doe dat niet, vast een PVDA hendeltje.
Hij MAG staan waar de solex het best loopt, hij MOET helemaal niet naar links of naar rechts, daar is het een hendeltje voor.

ik vergelijk het altijd met een mengkraan voor de douche.
de een wil goed heet douchen en de ander koud.
de meesten zitten er tussenin.
tijdens het douchen draai je de kraan ook wel eens wat warmer, vandaar dat je onderweg ook best eens mag proberen of hij wat naar links of rechts moet. één mm. kan veel verschil maken.

#44824 - 08/09/10 08:06 AM Re: solex loopt goed met depart hendel naar rechts [Re: FFAnders]
Joan Offline

65000km gereden

Lokatie: Hoogland
Origineel bericht van: FFAnders
Op de foto staan een blauwe en een groene cirkel.
Als je de gashendel naar het stuur trekt,gaat het gedeelte in de blauwe cirkel omhoog.
In de groene cirkel zie je een soort van schroefje .
Dit is het uiteinde van de klep.
Deze moet bij bediening omlaag gaan,hoeft niet veel te zijn. whistle

Met dank voor de mooie foto:
als je werking niet goed is dan neem je even het pootje van de veer uit de klepsteel, met een fitting schroevedraaier verdraai je dan de klepsteel een paar rondjes ( zijn moer word als het ware door de tuimelbrug tegengehouden, dat werkt als een sleuteltje),
dan het pootje van de veer weer terugleggen, dit is namelijk de borging ( slim he)

#44826 - 08/09/10 09:13 AM Re: solex loopt goed met depart hendel naar rechts [Re: john meisters]
Rick Offline
Aan het inrijden

ok super, ik ga lekker toeren, bedankt voor de reacties verder.

groeten Rick

Moderator:  Joan, Roelof 
Links
Solex website
Solex fotoalbum
Solex clubs
Solex Startpagina
Brommers Startpagina

Advertentie..
Advertentie....
Forum Statistieken
1952 Leden